عاشقانه با خدا...

 

پروردگارم ...

این منم،همون بنده ی مفلوک و بی سرپناهت،همون تنهای بازمانده در بیابان خشک و بی آب و علف...

همون که بعد از مدت ها دوری از تو دوباره به آغوشت پناه آورده،همون که هر وقت که بخواد برای راز و نیاز بدون واسطه با تو خلوت میکنه و تو چه مهربانانه حاجتش رو براورده میکنی(و اخلو به حیثُ شئتُ لسری بغیر شفیع و یقضی لی حاجتی)

تو به من نیاز نداری ولی با من دوستی میکنی (والحمد لله الذی تحبب الی و هو غنی عنّی)

تو عاشق منی ولی من ناسپاسم، من لایق عشق تو نیستم ولی تو همچنان عاشق منی...

تو تاریکی های مطلق زندگیم،تو تراکم غبار ناامیدی که اطرافمو پر کرده تنها امیدم تویی...

و به خوبی میدونم که تو برای اجابت شخص امیدوار آماده ای(و اعلم انَّک للرّاحی بموضع اجابه)

لحظه هایی که قلبم از اندوه فشرده میشه و فریادی که درجا تو حنجرم خفه میشه و تسکینی برای قلب شکستم نیست،تو برای فریاد رسی من اندوهگین آماده ای(و للملهوفینَ بمرصد اغاثه)

خودت گفتی که درخواست کنیداز فضلم که به شما مهربانم(و اسئلو الله من فضله اِنَّ الله کان بکم رحیما)

حالا اومدم ازت درخواست کنم آرامشی رو که خودت مسبب به وجود اومدنش هستی همیشه.

از دست ندادم اون آرامشو،چون هنوز دارمت،میخوام که بیشترش کنی،قلبمو لبریز از اون آرامش کنی،قلبی که نمیخوام جز تو چیزی درش باشه.

صدات میکنم،می خوانمت،فریادت میزنم،با زبانی که از معصیت لال شده،(ادعوک یا سیدی بلسان قد اخرسهُ ذنبه) و با اشک هایی که از شوق داشتنت جاری شده و با قلبی که از هیجان بودن در درگاهت به تپش افتاده...

پروردگارم من بی چیز به فضل تو پناه آوردم و از تو به سوی خودت گریختم(و انا یا سیدی عائذ بفضلک هارب منک الیک)که جز تو کسی را ندارم...

من چه ام معبود من و چه اهمیتی دارم(و ما انا یا  رب و ما خطری)منی که بی تو هیچم و با تو همه چیز...

ای اله من هیچ چیز برایم به اندازه ی داشتن عشقت زیبا نیست...

تو همونی که تو اوج سختیها منو به اینجا رسوندی،تو همونی که تو خشکسالی های قلب و روحم بارون میشدی و بهار رو برام به ارمغان میاوردی...

تو همونی که با گرمی دستانت دستای یخ زدمو زنده میکردی...

پروردگارم آرامش دل آشوبم تویی و بس...

 

پ ن:چه لذتی داره  بعد مدت ها با خدا خلوت کردن و حرف دل بهش گفتن و چه زیباست دعای ابوحمزه ثمالی و چه زیبا حرف دل با خدا میگه....

  • ** گُلشید **
خیلی لذت بردم.
دعای ابو حمزه که فوق‌العاده برای در خلوت خواندن و آرام آرام فکر کردن و با خدا حال کردن عالی است، همه صحبت ش پیرامون صفت کریم بودن خداست. صحبت توبه است که ای خدای بزرگ، تو شاهد کم کاری ها و ناشکری های ما هستی، ولی به بزرگی ات، به مهربانی بی حد ت، باز ما را دستگیری می‌کنی، راهنمایی می‌کنی،خودت را به ما می شناسانی، خودمان را به خودمان می‌شناسانی..
و این شکل دعا، زیباترین زاویه و فرم صحبت کردن بنده است با معبود.
هر طور حساب کنیم، ما بنده سراپا تقصیریم.
فقط بگم که آفرین، و حس خوب و صداقت و آن نوری که در این پست بود را گرفتم.. خوشحالم برات، و خوشحالم برای خودم، و البته غافل نیستم که راه درست این است که هدایت را برای همه بخواهیم که البته در دعاهای توبه، درست این است که طلب خیر فرد باشد، اما من از حمد بگویم که خدایا ما را به راه راست هدایت فرما..
و در آخر، شعر سعدی،
بنده همان به که ز تقصیر خویش عذر به درگاه خدای آورد،
ور نه سزاوار خداوندی اش، سرکار گلشید، نتواند که به جای آورد!

آره واقعا دعای ابوحمزه خیلی قشنگه.
خدا هممونو هدایت کنه،آمییین.

شعر سعدی هم عالی بود :)
سرکار گلشید:))))
گلیییی خیییییلی خوب بود این متن
مرسی که این متنو گذاشتی❤❤❤
پروردگارم آرامش دل آشوبم تویی وبس...
خلوت با خدا خیلی لذت بخشه... با دلشکسته...پناه بیاری بهش...بشینی سرسجاده هی باهاش حرف بزنی اشک بریزی وخجالت نکشی...بگی وبگی وبگی تا آرومت کنه...
آدم پناه که ببره بهش امکان نداره آروم نکنه ...
روزایی رو تجربه کردم که کمرم ازشدت  هق هق گریه هام سرسجاده صاف نمیشد انقد گریه کردمو حرف زدم تا جوابمو گرفتم ...جوابم آرامش دل آشوبم بود ...
 حالا باز دوباره...باز بهم ریختم بعد ۲سال...
آرامش دل آشوبم میشه دوباره میدونم...
الان حالم خوب شد با پستت گلشید❤
حالم بد بود ...این پستت منو برد به حال خیلی بدِ۲سال پیشم ونتیجه ی پناهم به خدا...
انشاالله به آرامش وحال خوب میرسیم❤

خواهش میکنم عزیزم:)
دقیقا منم همینطورم،بعضی وقتا انقدر درگیر دنیا و مشکلاتش میشم و انقدر غم دلمو پر میکنه که یادم میره چه خدای مهربونی دارم...
ولی وقتی آدم به خدا پناه میبره دست رد به سینه آدم نمیزنه.
انشالله که حال دلت همیشه خوب باشه و به آرامش برسی
من فراموش نشم تودعاهات:-)

این شبا برای همتون دعامیکنم اگه مقبول باشه.
مریمییی😘😘
اگه قابل باشم همیشه حتما دعات میکنم و به یادتم عزیزم

مرسییی انشالله که حاجت روا بشی
فوق العاده بود,ممنون از متن زیباتون تا باشه از این وبلاگا
خیلی ممنونم،نظر لطفتونه:)
خوش اومدین
يكشنبه ۵ خرداد ۹۸ , ۲۳:۳۹ مریم سادات موسوی
عالی بود
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

یک جرعه لبخند

دارد همه چیز آنکه تو را داشته باشد

دلم آنگاه خوش گردد که تو دلدار من باشی

مرا جان آن زمان باشد که تو جانان من باشی

به غم زان شاد می‌گردم که تو غم‌خوار من گردی

از آن با درد می‌سازم که تو درمان من باشی

"عراقی"

Designed By Erfan Powered by Bayan