و نوشتن معجزه می‌کند!

با خودم گفتم یکبار هم که شده قلم به دست شو و ادای این آدم های باکلاس جدی را دربیاور و هر چه می‌بینی و فکر می‌کنی و می‌شنوی و حدس میزنی و مطمئن هستی را روی کاغذ پیاده کن که نوشتن نتیجه خواهد داد و حتی اگر نتیجه هم ندهد حداقل کمی تو را آرام خواهد کرد.

پشت میزم نشستم و سررسید یادداشت های روزانه ام را باز کردم و از چند روز گذشته ای که سعی کرده بودم بهتر ببینم، بهتر بخوانم، رسانه های موافق( منظور موافق حکومت) و مخالف (مخالف حکومت) را بررسی کنم، منبع خبر هایشان را دنبال کنم، نوشتم و نوشتم.

از همان اول می‌دانستم نتیجه گیری بین خوب و بد نیست، خیلی امیدوارانه باشد نتیجه گیری بین بد و بدتر است، نتیجه گیری بین کمتر و بیشتر است. من باید میفهمیدم که باید سمت معترضان بایستم یا نه.

و حالا در اینجا تنها بخشی از آنها را می‌نویسم.

یک چیز جالب برایم این بود که در رسانه های موافق تمامی اتفاقات نشر داده می‌شد، تمامی شان، حتی اگر هدف ماست مالی و ماله کشی و یا اصلا مسخره کردن بود.( منظورم فقط صدا و سیما نیست)

اما در رسانه های مخالف بعضی اتفاقات حتی کوچکترین اشاره ای هم نداشتند ( مثل آرمان علی وردی) یا اگر به اتفاقی هم اشاره شده بود، فجیع بودن آن عمل به طرزی غیر منطقی توجیح شده بود.

مثلا کتک زدن و فحاشی به آخوندی که در حال رد شدن بود و کار به کسی نداشت و این عمل توجیح شده بود چون که به قول خودشان در ۴۰ سال گذشته آخوند ها مایه ی بدبختی مردم بودند، یا رفتار و اعمال وحشیانه نسبت به هر کسی که مخالفشان بود !

فیلم هایی از ضرب و شتم مردم توسط پلیس را دیدم و از ان طرف فیلم های ضرب و شتم و کشتن بسیجی ها و مامورین توسط معترضان را هم دیدم، به راستی کدامشان وحشیانه تر بود؟!

من در اینجا فقط در مورد فیلم ها و مستندهایی که هست صحبت میکنم نه گفته ها و شنیده هایی که فلان شد و فلان کردند.

کامنت های زیر ‌‌‌‌‌‌‌پستها را خواندم، به راستی کامنت های کدام دسته بی ادبانه تر، پر از توهین تر و حتی وحشیانه تر بود؟!

برایم جالب بود که مخالفان، اینکه نظام هر چیزی را به دشمن نسبت می‌داد نهی می‌کردند اما هر عمل منفی که معلوم نبود از جانب خودشان است یا نه به نظام نسبت می‌دادند!

شعار هایشان این بود که ما برای همه چیز می‌خواهیم انقلاب کنیم اما در عمل هایشان من چیزی جز حرکاتی برای برداشتن حجاب  ندیدم،( گرچه من مخالف حجاب اجباری و موافق ازادی های شخصی هستم اما مسائل خیلی مهمتری هم هست، نیست؟)، یک حرکت که نشان دهد اینها خواهان عدالت هستند، که خواهان بهتر شدن اقتصاد هستند، که خواهان نابودی فقر هستند، خب حرکت هایی مثل دراوردن روسری، مختلتط کردن سلف نشانی از خواستن آزادی بود اما حرکتی که نشان از خواسته های دیگر باشد چه؟

چرا همش گفتند بسیجی ها و سپاهی ها را بگیرید و بکشید اما یکبار نگفتند بروید و فلان مسئول و فلان آقازاده ی اختلاسگر را بگیرید و بزنید( البته منظورم این نیست که چنین حرکتی درست است منظورم این است اگر معترض به دزدی هستند چرا چنین حرکاتی نمیزنند؟)

جدیدا هم که برای خودشان آمدند و لیستی از برند ها را تهیه و آن ها را به جرم تبلیغ دادن به صدا و سیما تحریم کرده اند که از آنها چیزی نخرید! 

اینکه هر بسیجی و نیروی امنیتی را که دیدند و بزنند و بکشند کجایش معنای عدالت است؟ اینکه زیر پست های رسانه های مخالف کامنت های زیادی از ابراز رضایت از این

حرکات وحشیانه نوشته شده باشد معنایش چیست؟

اینکه هر کس که در اینستاگرام فعالیت کاری کند او را به فحش ببندند کجایش مصداق آزادی است؟

تعدادی از ویدئو های کوتاهی از سخنرانی های افراد مختلف در رسانه های مخالف دیدم و بعد از پیدا کردن ویدئو های کامل، در کمال تعجب دیدم که بعضی از آنها تقطیع شده هستند و ویدئوی اصلی دقیقا چیزی مخالف آن قسمت تقطیع شده است. و طوری است که خون هر کسی را به جوش می‌آورد. اگر اینها اسمشان دروغ نیست پس چیست؟

برادرم طرفدار معترضان بود و اخیرا هم دو روزی را در خیابان ها همراهشان شد، وقتی برگشت دو سه روزی در سکوت بود و بعد از ان گفت خدا به داد مردم برسد بعد از انقلابی که اینها می‌خواهند بکنند! و ابراز پشیمانی از اینکه چرا طرفدارشان بودم!؟

و در آخر به این فکر کردم که چه کسانی از این جنگ و درگیری های داخلی سود می‌برند؟!

متعصبانه نخوانید و اگر متعصب نسبت به هر طرفی نیستید منصفانه ببینید، هم مخالف ها را ببینید و بشنوید هم موافق ها را، سوگیری های تاییدی و هاله ای را کنار بگذارید که در فهم حقیقت کار را مشکل می‌کند، گرچه از نظرم گاهی برخی حقایق تا مدت های طولانی مشخص نخواهند شد.

هنوزم پای حرف هایم در این پست  هستم اما چیزهایی که دیدم و نتیجه گرفتم مرا متقاعد نکرد طرف گروهی که اسمشان معترض است بایستم. با این حال من آدمی متعصب نیستم و اگر همین لحظه بفهمم حقیقت خلاف آن چیزی است که فهمیده ام همین حالا برای پذیرش ان آماده ام. به هر حال  باید حواسمان باشد برای درآمدن از چاله یا حتی چاه، خودمان را در چاهی عمیق تر نیندازیم!

  • ** گُلشید **

این اعتراضات بعد قتل مهسا امینی اتفاق افتاد؛ مهسا امینی کی بود؟ کسی که به خاطر بد حجابی (؟!) بردنش و جنازه اش رو پس فرستادن.

اولین باری که تو این اعتراضات روسری برداشتن تو سقز شهر مهسا امینی بود و بعد دیگه الان برداشتن روسری یک نماده و در اعتراض به همه قوانین اجباری و تحمیلیه.

هرچند که علاوه بر برداشتن روسری کارگران زیادی هم اعتصاب کردن و اعتراضشون رو اینجوری نشون دادن.

من موافق کشتن هر نیرو امنیتی نیستم چه بسا که خیلی ها اجباری سر پستشون وایساده باشن و واقعا جلوی مردم واینستن و بهشون آسیب نرسونن ولی در کل توی جنگ بین دو گروه ، هر دو گروه هم رو میکشن دیگه!

در رسانه های موافق تمام اتفاقات نشر داده شد درسته ، اما با روایت خودشون!

آخوند اگه با لباس خودش نباشه که کسی نمیدونه آخونده و کاریش نداره اما دوست داره با اون لباس بیاد بیرون ، درسته؟ پس چرا مهسا امینی که جوری که دوست داشت لباس پوشید جنازش برگشت حالا عمامه برداشتن خشونت آمیز و عجیب شده؟

من فقط میگم همه چیز دو طرفست و مثل جنگه.

اصلا هم قصد بدی ندارم❤️ میدونم که در نهایت هدفمون که ایرانی آزاد و آباده مشترکه.

 

ببین ویانا جان اصلا متن من مقایسه بین اینوری ها و اونوری ها نبود که بگم اره اینا حق هستن و اونا نه.
من فقط چیزایی که دیدم رو گفتم که برام حجت رو تموم کرد که نمیتونم طرف کسانی که به اسم معترض اینکارا رو میکنن بایستم. با اینکه اوایل تحسینشون کردم.
نماد و شعار و این حرفارو کاری ندارم، رفتار ها چیو نشون میده؟ شعار توخالی تا الان زیاد شنیدیم، نشنیدیم؟ اما کو عمل؟
در مورد کارگر ها و اعتصابات هم تو خودت دیدی یا فقط چیزایی که تو اینستا پخش شده رو میگی؟ والا من که حداقل یک مورد هم ندیدم و اینکه اعتصابات چه فایده ای داره؟ جز اینکه اقتصاد و وضعیت مردم رو بدتر میکنه؟
کاش متن منو یکم دقیق تر میخوندی، منم حرفم همینه تو جنگ و درگیری حلوا پخش نمیکنن اما واقعا کدوما وحشیانه تر عمل کردن؟ کدوما این وحشی بازیا رو تشویق کردن؟
اگه توجیحشون اینه که خب چون اونا تو این ۴۰ سال وحشی بودن، چون اونا تو انقلاب ۵۷ وحشی بازی درآوردن، چون یه عده ای از ما الان کشته شدن پس ما هر کاری میتونیم بکنیم این هیچ بویی از منطق و انسانیت توش نیست.
اگه میگن چون بی حجابا رو گرفتن و بردن و یکیشونو جنازشو برگردوندن پس ما هم باید هر کسی که آخونده و هر کسی که مخالفه هر جور خواستیم باهاش رفتار کنیم من منطقی توش نمیبینم.
من قراره طرف معترضایی بایستم که منطقی هستن نه کسایی که از اونور دیگه بوم افتاده باشن!
آره خیلی از معترضا هم شاید منطقی باشن اما جو غالب با چه کسانیه؟ آدم باید ببینه تو یه سنگر کنار چه کسانی وایمیسته.
اگه قراره معترضا هر جرم و جنایتی رو با این توجیح که چطور شد اونا انجام میدن چیزی نیست پس ما هم انجام میدیم مرتکب بشن، پس وضعیتمون قرار نیست عوض بشه دیگه، اینبار قراره از اونور دیگه بوم بیفتیم، هوم؟
وقتی به یه چیزی نه میگیم باید دنبال آره بعدش هم باشیم دیگه. وقتی میخوایم از یه چاه دربیایم بیرون باید بدونیم با چی میخوایم بیایم بیرون، اگه قراره با یه ریسمان پوسیده بریم بیرون و یهو وسطاش پاره بشه بیفتیم دست و پامون بشکنه یا از چاه دربیایم و تو یه چاه عمیق تر بیفتیم بد نیست؟
در آخر هم روی ماهتو میبوسم ویانای عزیزم، ما هممون رویامون یه ایران آباده، منم نمیگم طرف کی باش و نباش ولی بدون احساس و تعصب ببین که طرف کی هستی❤️

موافقم منم طرفدار شخص و گروه نیستم و طرفدار حقم ، یعنی سعی میکنم که طرفدار حق باشم ولی خب چه بخوام چه نخوام قطعا سلیقه و نظر شخصیمم توش دخیله. :)

اعتصابات رو خب من کسی روندارم که از نزدیک ببینم ولی خبرش رو خوندم و خب فکر کنم اگه نبود تکذیب میشد دیگه

ایشالله همیشه طرف حق باشی، یعنی باشیم:)

ببین اگه اجازه داشته باشم حداقل این یه مورد رو بهت توصیه کنم:)
واقعا توی چنین شرایط پرتنشی و مشابه چنین شرایطی هیچ وقت فقط به خونده ها و اینکه اگه تکذیب نشده حتما درست بوده بسنده نکن. 
در مورد اعتصابات من نمیتونم چیزی بگم چون واقعا چیز قطعی ندیدم، آره ممکنه اعتصابات شده باشه ولی اینکه از کدوم صنف تو چه طبقه ای با چه سطی باشه هم مهمه دیگه نیست؟ مثلا یه مدل خانم با شصت کیلو ژل و آرایش اومده بود میگفت اره من اعتصاب کردم فعلا واسه عکاسی با شرکتایی که قرار داد بستم نمیرم:) 

نه نه اونا که نههه منظورم یه سری بازارا و کارخونه هاست.

چی بگم والا حتی اگه بوده باشه هم من منطقی تو اینکار نمیبینم

متن منطقی بود.

رسانه موافق کجا رو میدیدین؟!

ایران آباد... آزادی... دزدی... اقتصاد...  و... کلماتی هستن که این روزا یا روزای قبل بیشتر شنیدیم. نظر شخصی خودم در مورد اعتراضات کاملا منفی هستش. برخی مطالبات خدایی به حق نیست. یه سریا دنبال چی هستن واقعا؟! اما معترض به گرانی های سرسام آور، محدودیت هایی که خلاف شعور و ذات آدمی است و معترض به اقتصاد مریض، رانت و لابی و پارتی بازی و غیره و دزدی های پرتکرار و شرمندگی پدران خانوار هستم. منتقد به سیستم مدیریتی و نظارتی هستم که چرا حق به کسی که حق داره نمیرسه و چرا هر کی به جایی میرسه اونجا آبادتر میشه! نفری که قبول میکنه رئیس مملکت باشه باید دلسوزانه به فکر سانت سانت این خاک باشه. با آقا رئیسی کار ندارما... کلی میگم. جمع کردن خرابکاری هایی که اتفاق افتادن یا می افتن کار یه سال دو سال نیست. 

خیلی کار داریم. با تمام احترام به مردمم؛ مردم خوبی نداریم. آدم خوب داریم. مردم خوب کم یا کلا نداریم. حالا چرا اینو گفتم؟! وجدان آدمامون اومده پایین، رحم و مروتی نسبت به هم نوع خود نداریم، اگه کارمندیم از زیر کار در میریم، بهانه تراشی میکنیم، اگه کارمند نیستیم و در شغل آزادیم به فکر...... جای خالی آره، و کسب سود بیشتریم. در کل همه داریم از کارمون به نحوی میزنیم. حتی شده پنج دقیقه زودتر رفتن باشه. مثال نقض هم داریم. جلو چشمم یکیش هست اما خیلیا اینطور نیستن.

پس درست شدن، همش دست حکومت و بالاییها نیستش! ملتم باس به خودشون یه تکونی بدن. باید قدم برداریم تا آباد بشیم. این وسطا آدم یه چیزایی میبینه که سرد میشه دیگه. خدایی حق میدم به خودم به هرکسی که ناامید میشه چرا چون انگار سیستم آدم درست نمیخواد و این با اینکه غلطه اما رایجه. پس باید این رایج بودن رو از رده خارج کنیم. پولدارشدن قشنگه اما نه به هر قیمتی!!! بهم اعتماد باید داشته باشیمو کمک کنیم خیر برامون ایجاد بشه. 

 

سعی کردم منطقی بنویسم، کلام در خصوص مردم شاید تند به نظر برسه اما باید قبول کنم منه حسین اناری یه مشکلاتی دارم که اگه بخوام کار درستی انجام بدم اول باید اون مشکلات رو برطرف کنم. پس از خانواده هامون شروع کنیم تا آینده ی بلکه بهتری داشته باشیم .

اینم اضافه کنم که هر چیزی اعتدالش. من مذهبی نیستم اما حامی این هم نیستم خلاف عرف کاری اتفاق بی افته. بعضی چیزایی که مطالبه میکنن تو تایلندش قفله :) به نظرم ما دو نوع شرم داریم یکیش اینه که دیگری باعث شرممون بشه، و دومیش شرمی هست که من نوعی به دیگران اجبار میکنم که شرمنده بشن. بعضیا رو که میبینم از خجالت آب میشم که چرا اینطوریه؟! چرا اینطور باید باشه. بحث جنبه و ولنگاری این داستانا نیست. نمیدونم دنبال چیَن؟! 

من حامی اینم که هرکی هرطور که دوست داره باشه. در چارچوب عرف! پس اگه چادر از سر خانمی میکشن و اون خانم رو معذب میکنن از نظر من دهن اون شخصی که همچین کاری رو کرده باید آسفالت کرد. یا برعکسش موافق بردن امثال مهسا امینی ها که همچین خارج از عرف هم نبود و دوتا خیابون بگردین پر هست از این آدما، نیستم. اونجا هم نیاز به کار بیشتر داریم. نهی فقط در حجاب نه، در اقتصاد هم، در بروکراسی اداری هم، در تلف نکردن وقت افراد و هزار و دو جای دیگه هم. کم بدبختی داریم که باس دم کارمندی که صب با زنش دعواش شده رو ببینیم... والا.

 

دیگه حال ندارم بنویسم... کلی حرف تو ذهنمه -_-

سلام
ممنون که خوندین و ممنون که اینهمه نوشتین.

رسانه موافق من خودم خبرگذاری هارو دنبال نکردم چون اکثرا مثل صدا و سیما هستن و خب همون صدا سیما بسه:) ولی چندتا کانال بود که از قبل تر ها دنبالشون میکردم و معمولا تحلیل های منطقی داشتن و حتی بارها انتقاد هاشون رو هم دیده بودم اما خب در کل رسانه موافق محسوب میشن.
آیدی تلگرامشون ایناست که البته اینستا و ایتا هم دارن.
https://t.me/mobahelegharne21
https://t.me/anti_fact
https://t.me/farangnama
https://t.me/hosein_darabi

خدا خیرتون بده:) منم با همه حرفاتون موافقم و حرفای منم هست.
منم مثل شما معتقدم که از ماست که بر ماست. واقعا مردم خوبی نداریم و یعنی کم داریم.
مردم ما راحت طلبن، راه طلبن چون همه مشکلاتو میخوان بندازن سر یه نفر یا چند نفری که اون راس هستن و چه انتظاری میشه داشت از مردمی که فکر میکنن با عوض شدن راس، همه چی درست میشه؟ مردمی که هر کدومشون به اندازه خودشون و جایگاه خودشون در حال دزدی و ظلم به بقیه هستن؟!
طرف حتی به خودش زحمت نمیده صحت یه خبری که میشنوه رو بررسی کنه و فورا پخشش میکنه بعد انتظار بهبود مملکت هم داره.
قبلا هم تو یکی از پستام نوشته بودم، طرف تا دیروز فحش به سهمیه و سهمیه بگیر میداد بعد تا دید خودش میتونه استفاده کنه دوید و رفت ازش استفاده کرد! 

با همه حرفاتون موافقم و واقعا هم انقدر حرف زیاده که بخوای بنویسی تا آخر دنیا هم تموم نمیشه.


چیزی جز دیکتاتورهای کوچیک نیستن. مطالباتشن رو هم دیدیم کارو آزادی ای که ازش دم میزدن رو هم دیدیم. 

هم آخرتشون رو خراب کردن هم دنیای خودشون. اون بدرک صلاح ملک خویش خسروان داند ولی یه کشور و یه ملت رو آشوب کشیدن که حق‌الناسه.

به قول یه بنده خدایی دو ماه وقت داشتن از برنامه هاشون و ایده هاشون برای فردای انقلابشون بگن تا شاید بلکه دو نفر بیشتر همراهشون بشن اما ما جز دیکتاتوری و فحاشی چیزی ازشون ندیدیم.

ان شالله خون های بی گناهی که ریخته شد خودش این آشوب ها رو میخوابونه.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

یک جرعه لبخند

دارد همه چیز آنکه تو را داشته باشد

دلم آنگاه خوش گردد که تو دلدار من باشی

مرا جان آن زمان باشد که تو جانان من باشی

به غم زان شاد می‌گردم که تو غم‌خوار من گردی

از آن با درد می‌سازم که تو درمان من باشی

"عراقی"

Designed By Erfan Powered by Bayan