تمام احساساتتو دوست داشته باش!

سلام امیدوارم حال همتون به بهترین شکل ممکن باشه.

تو پست های قبل گفته بودم که دوره ی مربی گری مهد شرکت کردم.

این دوره از اون چیزی که فکرشو میکردم هم عالی تره. همش مطالب کاربردی و اون چیزایی که در عمل باید اجرا بشه بهمون گفته میشه، چیزی که کمتر تو آموزش ها صورت میگیره!

مثلا نظریه رشد شناختی پیاژه رو من از سر کنکور کاملا حفظ بودم یا نظریه ی کلبرک و این موارد اما اونقدر این نظریه هارو کاربردی برامون شرح دادن الان دارم حس میکنم بابت هر ثانیه نشستن سر کلاس علاوه بر کلی مهارت مادرانگی، کلی مهارت برای بهبود شخصیت خودم دارم کسب میکنم.

امروز دو تا کلیپ در خلال دروس برامون پخش کردن دیدم بد نیست که اینجا به اشتراک بذارم.

 

 

 

همه ی ما تو هر زمانی احساسات خاصی رو تجربه میکنیم که همشون به اندازه ی خودشون فوق العاده مهم هستن. به شرطی که درست مدیریت بشن.نه کترل.( این احساسات هر چی میتونه باشه از غم و شادی گرفته تا ترس و خشم و...)

اینکه ما بخوایم یه احساسی مثل غم رو کنترل کنیم اون احساس به شکل دیگه ای به ما آسیب میزنه، بلکه باید گاهی بذاریم تا خودشو نشون بده و ابراز وجود کنه تا بتونیم مدیریتش کنیم.

اگه انیمه ی inside out رو ندیدید توصیه میکنم که ببینید، واقعا بی نظیره و همه چیش هم بر اساس نظریه های علمیه از اون همراه خیالی بچه که نهایتا تا سن ۱۰ سالگی رهاش میکنه گرفته تا همون ارزش مند بودن تمام احساسات که آخرش خود غم بود که باعث نجات اون دختربچه شد.

چیزی که تو کلیپ اول گفته شده رو من خودم مدتیه تا حدودی بهش رسیدم که گاهی نیازه آدم با غم هاش زندگی کنه، گاهی نیازه آدم تو همین وبلاگ از غم هاش بنویسه و هیچ ترس و ابایی از زندگی با هر کدوم از احساساتش نداشته باشه!

یکی دیگه از اساتید یه راهکاری که خودش برای مراجعانش انجام میداد و به ما هم گفت این بود که در مواجهه با هر احساس شدیدی بریم و یه گوشه ای آروم دراز بکشیم و از فرق سرمون شروع کنیم به اسکن کردن خودمون و نقطه ی تجمع اون احساس رو پیدا کنیم( که اکثرا هم میگن توی قلبمونه) حالا مرحله به مرحله برای اون احساس شکل، جنس، رنگ، بو، وزن و مزه تجسم کنیم و کاملا اونو حسش کنیم.

و بعد از چند دقیقه مکث شروع کنیم به حرف زدن باهاش، حتی دردو دل کردن با خود اون احساس.

وقتی که ما این کارارو انجام میدیم اون پذیرش احساس برای ما اتفاق میفته و به گفته ی استادمون خیلی موارد اون شخص که بهش گفته میشه با احساست حرف بزن یهو شروع میکنه به گریه کردن اما دفعات بعدی که این روند مجددا انجام میشه چون پذیرش صورت گرفته سنگینی اون حس کمتر میشه.

خیلی وقتا هست ما قدرتی برای تغییر منشا احساسمون نداریم و تنها کاری که میتونیم بکنیم اینه که اونو بپذیریم و مدیریتش کنیم تا زندگی بهتری داشته باشیم.

  • ** گُلشید **

خیلی خوب بود گلشید جان :)) ممنون*-*

خواهش میکنم عزیزم🌺

خانوم اجازه صدا خودتون بود رو کلیپ اول؟😉

(ر )هات کم میزد شک کردم😅

خودت بودی ولی😁💖

یاد خاله ها تو تلویزیون افتادم😅

خیلی خوب بود خاله خوبی میشی برابچه ها😍

خوشبحال اون بچه هایی که تومعلمشون بشی یامربی مهد 

خاله گلیشون هم خوشگله هم خوشگل حرف میزنه براشون😉💖

 

کلیپ دومیه خیییلی خوب بود منم بهش رسیدم یعنی نه باتفکر خودم باخوندن حرفای یه روانشناس خفن:)

 

نمیدونم کجاهم خوندم بلوغ وقتی شکل میگیره که آدم توانایی اینو پیداکنه به احساساتش آگاه باشه وهمین خودآگاهی نسبت به چیزی که درون فکر وقلب ما میگذره بلوغه

خیلی وقتا دیدی؟ بعضیا میگن حالم بده ولی نمیدونم چرا؟

یاد نگرفتن تمرین نکردن نسبت به احساساتشون آگاهی پیدا کنن 

وهمین باعث میشه دقیقا هی سرکوب بشن حل نشه درونشون وروز به روز بدتر میشن

وقتی ادم منشا وعلت حال بدشو اضطرابشو بفهمه یه قدم درجهت حلش برداشته ارومتر میشه گاهی چندیم احساس درمورد یه موضوع شرایط قاطی میشن حسادت تنفر حسرت دوست داشتن این موقعها خیلی آدم ممکنه بهم بریزه وفهمیدن علتش سخت تره 

من این موقعها مینویسم مدام از خودم سوال میپرسم هی مینویسمو میپرسم از خودم تا بفهمم چمه 

این به خوب شدن حال آدم کمک میکنه

 

تو اشاره کردی به دردودل من معمولا مینویسم

اخه حرف که بزنه ادم ممکنه یادش بره 😁 من مینویسم جوابام جلو چشمم باشه وبراساس همونا هی پیش میرم :)

وخیلی به دق نکردنم کمک کرده:))

 

inside outرو دوست دارم ببینم وقت نمیکنم😤

 

خاله دولی(گلی) اجازه خانوم؟خانوم پستتون خیلی خوب بود😍

خانوم اجازه یه چیز دیگه میشه بگیمممم؟

خانوم خجالت میکشیم🙈

(سرخ سفید میشود)

خانوووم ما شمارو خیلی دوست داریم ماچ فوتی ماااچ😅😘😍💖

نه بابا صدای خودم کجا بود😅میگم همین امروز کلیپ رو سر کلاس استاد پخش کرد.
ای بابا خجالت زدمون میکنی😅😍😘

اره دقیقا این خوداگاهیه و اگاهی به احساس هم خیلی مهمه.
اتفاقا همین چیزا رو هم یکی از همین استادا که خودش روان شناس خفنیه بهمون گفت.

این دردودل کردن و حرف زدن واسه زمانیه که تو احساستو شناختی و فقط واسه پذیرشش قدم برمیداری. البته نوشتن هم خودش خیلی کمک کنندس.

وای محیا از دست تو😂😂😂
منم دوستت دارم عزیییزممم❤😘🌹

عههه  صدا خودت نبود؟خیلی شبیه بود که😅فکر کردم صدا خودته 

برااینکه متنو متوجه بشیم خوندیشون

😅😅

 

خوابم میاد😐 چشمامم درد میکنه 

چه ربطی به گوشام داره نمیدونم

توجیهمو بپذیر که دقتم کم بود😂😂😂😅

 

من استاد خراب کردن موقعیتهای جدیم یعنی از وقتی یادم میاد همین وضع بودم 

نبین زیر پستا علمیت دارم مسخره بازی درمیارم استاد دانشگامون میگفت بیا پاتخته رسم بکش نمیرفتم چون بلد نبودم به زوررر واصرار میبردم پاتخته منم چون بلد نبودم مسخره بازی درمیوردم😂😂😂😅

استادم همینجوری😂 بچه ها😂

من😁

تازه استادمم مرد بود ولی چیزی در من ورفتارم تغییر نمیکرد😐😅

موقعیت جدی علمی اکادمیک هیچی حالیم نیست خرابش میکنم میشه طنز😐😅

 

واسه همین تا باز اینجارو به حاشیه نکشوندم به درود😅😂💖

ولی پستت واقعا خوب بود😍😘

😂😂فکر کنم واقعا دیگه خیلی خوابت میومده😅😅

😂😂😂خوبه دیگه ویژگی خوبیه باعث میشه جو از اون خشک بودن خارج بشه :)

اشکال نداره بابا کامنتا واسه حاشیس دیگه کلا😅😅تو بیا حرف بزن😍

مهد کودک با بچه ها خیلی خوبه:)

موفق باشی

 

اوهوم:)

ممنونم عزیزم تو هم همینطور.

مهد کودک ...

قلبم ...

:))

موفق باشییییید :))))

ممنونم فاطمه جان تو هم همینطور:)🌹

انقدر خوابم میومدازهمون موقع که کامنت گذاشتم  که سرشب میخواستم شیر بجوشونم همش سررفت روگاز😐

این دومین بارمم بود😐😑

یه مدته کلاً فقط۵-۶ساعت میخوابم وهمش طی روز گیج میزنم:/

بعد الان نمیدونم چرا خوابم نمیبره:/

 

 

ای بابا:/
من نمیدونم این خواب چرا همیشه بازیش میگیره؟ اون موقع که باید بیاد نمیاد، اون موقع که باید نیاد میاد😐😅

پنهان کردن غم، بزرگترین هنر هر انسان است. اگر بتواند.

یک عالم

ولی قبل از اینکه بشه پنهانش کرد باید تونست که پذیرفتش و مدیریتش کرد وگرنه امکان نداره که بشه پنهانش کرد.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

یک جرعه لبخند

دارد همه چیز آنکه تو را داشته باشد

دلم آنگاه خوش گردد که تو دلدار من باشی

مرا جان آن زمان باشد که تو جانان من باشی

به غم زان شاد می‌گردم که تو غم‌خوار من گردی

از آن با درد می‌سازم که تو درمان من باشی

"عراقی"

Designed By Erfan Powered by Bayan