راز دل با تو چه گویم که تو خود راز دلی

یا صاحبَ کلّ نجوا

 

ناتانائیل! با تو از انتظار سخن خواهم گفت

من دشت را به هنگام تابستان دیده ام که انتظار می‌کشید،

انتظار اندکی باران...


ناتانائیل! ای کاش هیچ انتظاری در وجودت

حتی رنگ هوس هم به خود نگیرد

بلکه تنها آمادگی برای پذیرش باشد

منتظر هر آنچه به سویت می‌آید باش

و جز آنچه به سویت می‌آید را آرزو مکن

جز آنچه داری آرزو مکن


بدان که در لحظه لحظه می‌توانی خدا را به تمامی در درون خود داشته باشی

کاش آرزویت از سر عشق باشد و تصاحب عاشقانه

زیرا آرزوی ناکارآمد به چه کار می‌آید؟


عجبا! ناتانائیل، تو خدا را در تملک داری و خود از آن بی خبر بوده‌ای

تملک خدا یعنی دیدن او، اما کسی به او نمی‌نگرد...

ندیده‌ای، چون او را در پیش خود به گونه‌ای دیگر مجسم می‌کردی!


ناتانائیل! تنها خداست که نمی‌توان درانتظارش بود

در انتظار خدا بودن، ناتانائیل! یعنی در نیافتن اینکه او را هم اکنون در وجود خود داری

تمایزی میان خدا و خوشبختی قائل مشو

و همه خوشبختی خود را در همین دم قرار ده...

 

آندره ژید

.................................

+راز دل با تو چه گویم که تو خود راز دلی‏ 
کارپرداز دل و سوز دل و ساز دلی‏

 

++شاید صلاحم اینه که نشه، شاید بهتر اینه که ادامه ندم به این رویا، هر چند که دل باید بفهمدکه نمیفهمد.

 

+++و للملهوفینَ بِمَرصَدِ اِغاثَهِ

و برای فریادرسی اندوهگینان آماده ی فریادرسی هستی...

  • ** گُلشید **

++چی؟:(

از چه سخن میگویی؟:(

کدوم رویا!:))

الان شفافش نکنی ذهن من میره سمت عشقو عاشقی😂

 

انقد خستم:((

رو به بیهوشیم!

نفهمیدم ناتائیل چی میگه فقط چشمم خورد به پی نوشت۲:)

:) 
لا اله الا الله:)
بزنم پستو پاک کنما:)

:))))

نه پاک نکن

انشاالله فردا وقت کردم میام مثل بچه ی خوب از ناتائیل حرف میزنم وتحلیل صحبتهای اندره ژیدو میرم برات :))

پیگیری بقیه موضوعاتم اینستا ان شاالله:))))

:))
يكشنبه ۱۲ آبان ۹۸ , ۱۱:۱۱ دچارِ فیش‌نگار

@محیا

آره دیگه عاشقیه دیگه

:))))
عاشقی کجا بود:)

اصلا برداشت آزاد است:)

@محیا
يكشنبه ۱۲ آبان ۹۸ , ۱۱:۲۷ دچارِ فیش‌نگار

خب اگه برداشت آزاده من دوس دارم اینو برداشت کنم که شما داری دعای ابوحمزه سومالی رو حذف میکنی به این نیت که رویایی که داری محقق بشه

:))))))))
عجب برداشتی کردید:)))

سومالی:))
دعا رو حفظ کردید؟:)

سلام 

من بدون برداشت خواندم ، اصلا بدم میاد سوبرداشت رخ بده ، از سوتفاهم بدم میاد ، تجربه این سوء برداشت ها گاه خیلی بده. با توجه به نظرات گفتم. 

آندره ژید ، برای من نوستالژی داره. از ایشان سوال امتحانی آمده بود که فقط من جواب دادم.

گلشید عزیز ، در بخش وبلاگ هایی که دنبال می‌کنم یعنی دنبال کنندگان ، آدرس وبت نیست در صورتیکه آدرس مابقی بجز چند نفر مثل خودت ، وجود داره. تصویر هست و نوشته دنبال بصورت عمومی ولی آدرس وجود نداره. 

موفق باشی . 

سلام
ممنونم از شما
البته فضای بلاگ یکم بحثش فرق میکنه
دوستان از روی صمیمیت و شوخی این حرفا رو میزنن:)

آندره ژید فوق العادس

یکبار دیگه امتحان میکنم، شاید حواسم نبوده عدم نمایش ادرسو زدم
يكشنبه ۱۲ آبان ۹۸ , ۱۳:۱۵ دچارِ فیش‌نگار

حفظ !!! :))) چرا اینجوری نوشتم من!؟!!

:)
من فکر کردم عمدا اینجوری نوشتید:))

عه اقای فیشنگارم بامن هم عقیدن:)))

 

من همچنان خیلی خستم وصحبتهای اندر ژیدو نوموفهمم:(((

:)))

 

 

:)

ولش کن خودتو اذیت نکن😉

سلام دوباره 

بله درست می فرمائید ، خودتان در بلاگ بهتر میدانید روی سخنان چطوریه ؟ منهم به اندازه‌ی خودم بیان کردم. 

موفق باشی.  یک موضوعی دارم می نویسم که به وقت انتشارش به نظرات بچه‌ها خیلی نیاز دارم. 

خلاصه ببخشید. 

سلام
بله متوجه شدم، ممنون از شما

ممنونم همچنین
چشم مطالب وبتونو میخونم.
خواهش میکنم این چه حرفیه

انقد خوندنی دارممم

این چندروزبگذره همه پستارو درست  میخونم:)

 

شدی خانوم گرفتار:)

آره بخدا انقد کم خوابی دارم از قیافه افتادم  تمام بدنم درد میکنه از خستگی

انگارکوه کندم:)))

دارم همینجوری حرص میخورم:/

دارم حرف میزنم باهات به اصحاب مسلسل بشم:))

همون به عصابم مسلط بشم خودمون:/))

 

عزییزم
 حرص نخور
حرص میخوری بیشتر اذیت میشی
ریلکس باش

:)

عاشق شدی گلی 🤔؟

:)
من همیشه عاشق بودم و هستم:)

سلام

منرو در چالش جدیدی که گذاشتم ، راهنمایی کن ، چون نظرت ارزشمنده میگم

سلام چشم

بسوزه پدر عاشقی:-)

ای خدا😅😅

تو حرف نزن که هنوز در مورد بهترین اتفاق زندگیت شفاف سازی نکردی:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

یک جرعه لبخند

دارد همه چیز آنکه تو را داشته باشد

دلم آنگاه خوش گردد که تو دلدار من باشی

مرا جان آن زمان باشد که تو جانان من باشی

به غم زان شاد می‌گردم که تو غم‌خوار من گردی

از آن با درد می‌سازم که تو درمان من باشی

"عراقی"

Designed By Erfan Powered by Bayan