پریشانی ات جهان را پریشان تر میکند...

 

امشب قلب جهان، نه ، تک تک سلول های جهان گرفته است...

وای از امشب که قلب آن مرد مهربان خون است...

وای از امشب که حجم اندوه آن بانوی بزرگ را جهان نیز نمیکشد...

سلام بر تو یا زینب...

سلام بر پریشانی تو در این شب یا زینب...

سلام بر تنهایی تو یا زینب...

سلام بر خمیدگی قامتت یا زینب...

سلام بر دلِ خون و درایت و استواریت یا زینب...

آه، امان از دل تو یا زینب...

 بانوی بزرگ و مهربانم امروز از بی وفایی و بدعهدی های خودم شرمگینم، زینب جانم من جز نگاه تو و حسینت در این شب چیزی نمیخواهم، از آن نگاه ها که سنگ را ذوب میکند، از آن نگاه ها که دل را زیر و رو میکند...از ان نگاه ها که ادم را از جنس شما میکند...

 

پ ن ۱: امروز بعد از تموم شدن روضه از حسیته ای که هر سال اونجا میرم بیرون اومدم مثل هر سال مردم زیادی رو دیدم که همینجوری تو خیابون راه میرفتن، بعضی ها انگار اومده بودن تفریح، خنده هاشون، خوراکی خوردنا و گذاشتن ظرف ها کنار خیابون، تماشاچی بودنشون هیچ کدوم شباهتی به عزادار ها نداشت، هیئت هایی که با علامت ها و زرق و برق هاشون پشت سر هم حرک میکردن و فقط صدای تبل هاشون به گوش میرسید، نه سینه زنی درست و حسابی نه تجمع مرتب و کلا اونجوری که باید نبود، خیلی دلم گرفت، کاش عزاداریامون علاوه بر شور، شعورش هم روز به روز بیشتر بشه.

پ ن ۲: بستن نظرات این دو پست اخیر رو بذارید رو این حساب که به جای کامنت فقط فکر کنیم و کامنتامونو فقط برای خودمون بگیم، البته بی حوصلگی خودمم شاید بخشیش باشه.

پ ن۳: جدیدا یه پیجی رو به آیدی zadbar پیدا کردم به نظرم مطالبش خیلی مفیده، اگه اینستا دارید پیشنهاد میکنم سری بهش بزنید.

پ ن ۴: من این مداحی رو خیلی دوست دارم، با اینکه ترکی بلد نیستم ولی نوحه های ترکی خیلی به دلم میشینه و به نظرم خیلی دل آدمو میسوزونه.

اینم ترجمه ی فارسیش برای اونایی که مثل من بلد نیستن

زینب زینب زینب

الگوی وفا زینب، ناموس خدا زینب

زینب زینب زینب

ارامش جان زینب،ماهت به سنان زینب

زینب زینب زینب

معنی همه غم ها ،گلواژ هی ماتم ها

زینب زینب زینب

گریون شده ی سرها،شام از تو شده غوغا

زن قهرمانی، زهرا نشانی

 زینب یا  زینب

سالار زینب

زینب زینب زینب

شد رأس حسین بر نی

رفتی تو به بزم می

زینب زینب زینب

الگوی وفا زینب، ناموس خدا زینب

زینب زینب زینب

ارامش جان زینب،ماهت به سنان زینب

راباب ارباب ارباب

از کودکی ام مستم

چون با تو رفیق هستم

ارباب ارباب ارباب

عشق تو سرشت من

سهم تو بهشت من

 

  • ** گُلشید **

یک جرعه لبخند

دارد همه چیز آنکه تو را داشته باشد

دلم آنگاه خوش گردد که تو دلدار من باشی

مرا جان آن زمان باشد که تو جانان من باشی

به غم زان شاد می‌گردم که تو غم‌خوار من گردی

از آن با درد می‌سازم که تو درمان من باشی

"عراقی"

Designed By Erfan Powered by Bayan