H2S( هاش دو اس)

یه گازی وجود داره به اسم سولفید هیدروژن یا همون هاش دو اس.

تو دسته ی مواد به شدت خطرناک و سمی طبقه بندی میشه.

بوی به شدت بدی شبیه به تخم مرغ گندیده داره و تو چاه های فاضلاب و صنایع مختلفی تولید میشه.

گاز عجیبیه!

از این جهت که از مقداری که تو هوای تنفسی بیشتر میشه سیستم اعصاب رو مختل می‌کنه و فرد دیگه هیچ بویی احساس نمی‌کنه و فکر می‌کنه که منبع اون بوی بد از بین رفته و احساس خطر نمی‌کنه؛ در صورتی که این گاز در حال بیشتر و بیشتر شدن تو هوای تنفسی اون فرده.

تا جایی که غلظت این ماده انقدر زیاد می‌شه که فرد بدون هیچ صدایی یهو میفته و می‌میره!

شبیه خیلی چیزا تو زندگیمونه!

چیزای که شبیه یه بوی بد و اذیت کننده تو زندگیمونن؛ رفتار های مخرب، آدمای سمی، افسردگی، گناه, حالات بد و خیلی چیزای دیگه.

که شاید اولش برامون اذیت کننده باشن ولی اونجور که باید به دنبال حذف اون بوی بد و یا دور شدن ازش نیستیم تا جایی که یهو فکر می‌کنیم چیزی نیست، فکر می‌کنیم تموم شده یا ساده تر بخوام بگم در واقع برامون عادی شده در صورتی که ما تو یه قدمی نابود شدنیم و اگه کسی نجاتمون نده یا خودمون از اون گاز سمی دور نشیم بدون اینکه بفهمیم نابود می‌شیم...!

عادت کردن و عادی شدن چیزیه که شبیه یه مختل کننده اعصابه که در نهایت شاید باعث نابودی بشه، نابودی ای که صرفا مرگ نیست!

  • ** گُلشید **

یه لحظه یاد شیمی افتادم😂😭

ولی زیبا بود....دقیقا:)

شیمی بسی لذت بخش و شگفت انگیز است دلم براش تنگ شده:)

عههه زیستتتت

باکتری های گوگردی ارغوانی و سبز :دی

 

حالا برم پست و بخونم /:

D:

پر مغز بود

استدراج و عادت چیز عجیبیست :" 

مرسی عزیزم.

اوهوم.

واقعا چقدر خوب این دوتا موضوع روبه هم ربط دادی. تاحالا بهش از این زاویه نگاه نکرده بودم 

ممنون که خوندی عزیزم:)

سلام. سلام.سلام:).

این گازای عادت های سمی دیگه رفتن تو خون همه😕

سلام:)

چی بگم:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

یک جرعه لبخند

دارد همه چیز آنکه تو را داشته باشد

دلم آنگاه خوش گردد که تو دلدار من باشی

مرا جان آن زمان باشد که تو جانان من باشی

به غم زان شاد می‌گردم که تو غم‌خوار من گردی

از آن با درد می‌سازم که تو درمان من باشی

"عراقی"

Designed By Erfan Powered by Bayan