شروع دوباره.

وجود خویش را آنطور که هست بپذیر
و بدان که تو تنها در قبال خودت و خدای خودت مسئول هستی،
نه در مقابل افکار و احساسات کسانی که فکر می‌کنند از تو بهتر می‌دانند.

...................

بعد مدت ها با وقت باز و خیالی فراخ و آسوده دارم می‌نویسم. اینکه مدت ها نتونستم اونجور که دلم می‌خواد وقت برای نوشتن و خوندن بذارم واقعا یه حس خلاء در من ایجاد می‌کرد. خب قراره که از این به بعد بیشتر بنویسم، بیشتر بخونم و کلی وبلاگ جدید دنبال کنم.

از روز های گذشته بخوام بگم واحدهای تئوری ارشد تموم شد خداروشکر و فقط مونده پایان نامه!

خب شاید تا قبل از این فکر می‌کردم پایان نامه یه غوله ولی الان اصلا چنین حسی ندارم در واقع تو این سه ترم گذشته اونقدر حجم کارخواسته ها زیاد بود که الان حس می‌کنم چندتن بار از روی دوشم برداشته شده و وزن پایان نامه یک هزارم اون ها هم نیست.

پروپوزالم رو نوشتم و واقعا هم براش وقت گذاشتم که کار خوبی بشه که شد و وقتی هم که تعریف و تمجید استاد رو پشت تلفن شنیدم بیشتر کیف کردم از کارم. فقط مونده مطرح شدن تو جلسه گروه و تصویب شدنش، که ان شالله تصویب بشه.

بعضی وقتا یه اتفاقات ساده که از قضا به نظرم اتفاقی هم نیستن میتونن مسیر ادم رو به کلی تغییر بدن فقط ادم باید زرنگ باشه و این اتفاقات رو دنباله شو بگیره.

از بهار که تصمیم گرفتم که نقاشی اونم رنگ روغن رو دوباره شروع کنم اون وسطا وقفه افتاد و بعدشم که ترم جدید شروع شد. اما تو همون حین که گاهی صفحات مختلف هنری رو نگاه می‌کردم با تکنیک های نقاشی برجسته و دکوراتیو اشنا شدم و دیدم که چقدر دوست داشتنیه و حتی میشه به عنوان شغل بهش نگاه کرد.

همون موقع تصمیم گرفتم که بعد از امتحانا این تکنیک رو تمرین کنم. و باز بعد از مدتی یه صفحه ای که متعلق به یک خانم غیر ایرانی بود و در حال اجرای یه هنر جذاب بود( که اصلا تا به حال ندیده بودم) رو تو اکسپلور اینستا دیدم و بعد از کمی جست و جو متوجه شدم که اسم اون هنر دات ماندالا یا نقطه کوبیه.

در یک کلام عاشق اون هنر شدم و یه دوره آموزشی فوق العاده کامل و با هزینه مناسب رو هم پیدا کردم و باز هم میگم که از نظرم هیچ کدوم اینها اتفاقی نبود.

تو این مدت هم کلی وسیله سفارش دادم از ابزار کار و رنگ گرفته تا سفال و چوب که خب البته انقدر گشتم که مناسب ترین قیمت ها رو پیدا کردم و جدا جدا سفارش دادم طوری که دیگه مامور پست منو میشناخت:D

ولی واقعا این قابلیت پست و سفارش های انلاین خیلییی چیز خوبیه تازه کلی هم به ادم حس با کلاسی دست میده:)

مثلا ادم نمیتونه تو یه روز چندتا مغازه بره که اونم هر کدومشون یه طرف کشوره یا هی قیمت بپرسه ولی همه اینا تو خرید مجازی امکان پذیره:)

این روز ها حس خوبی دارم از اینکه بخشی از حقوقم رو صرف یاد گرفتن علاقه هام می‌کنم و اگه درامدم بیشتر شد بیشتر از الان صرف یادگیری چیزهای مختلف می‌کنم.

گاهی با خودم فکر می‌کنم اگه این پروسه قدم گذاشتن تو هنر چند سال قبل تر اتفاق افتاده بود الان خیلی جلو بودم ولی خب بعضی وقتا آدم مجبوره خودش یک سری راه ها رو تنها بره و یا اصلا خودش به تنهایی راهش رو پیدا کنه و همه اینا خود به خود باعث گذشت زمان میشه.

اما بعدش با خودم میگم که من هنوز ۲۵ سالمه و هنوز تا ۳۰ سالگی ۵ سال وقت دارم و تا اون موقع میتونم کلی کارا بکنم.

همین چند روز پیش آموزش و پرورش دفترچه استخدامی رو منتشر کرد و خب با فرض اینکه زملن مصاحبه تا شهریور طول میکشه و من تا اون موقع دفاع خواهم کرد قصد کردم که شرکت کنم تو آزمون. با اینکه تمام جوانب عقلی و منطقی با قطعیت می‌گفت که نمیشه و با شرایطی که داری قطعا تو مصاحبه رد میشی اما من میخواستم که بدهکار خودم نباشم. میخواستم تا ته راهی رو که دوست دارم بهش برسم رو رفته باشم و اونوقت که نشد دیگه بدونم اون دست من نبوده و چیزی بوده که خدا تو زندگی من قرار داده‌.

اما تو دفترچه دیدم که نوشته تاریخ فارغ التحصیلی باید نهایتا تا خرداد باشه و اینطور بود که فعلا قیدش رو زدم اما من از این راه کنار نمیرم. همونطور که وقتی ارشد رو به این قصد میخواستم بخونم فهمیدم که چنین شرایطیه ولی خواستم که به خودم بدهکار نباشم و همه ی راه های ممکن رو رفته باشم....

این پست رو با یه تصویر از اولین کار دات ماندالام به پایان می‌رسونم:) البته که خب به عنوان اولین کار تمرینی نقص های زیادی داره.

هنوز سراغ نقاشی برجسته نرفتم ولی به زودی اون رو هم در کنار نقطه کوبی شروع میکنم.

پ ن: راستی وبلاگ های خوبی که دنبال می‌کنید رو بهم معرفی کنید.

 

  • ** گُلشید **

عزیزم چقد قشنگه😍

هنر نقاشی رنگ به آدم حس تازگی وزندگی وهیجان میده من وقتی میرم سراغ نقاشی انگار کلا توهوام انقدر قلبم گرومپ گرومپ میزنه باورت میشه؟

انگار خون به قلبم با فشار بیشتری پمپاژ میشه

خیلی حس خوبیه

انشاالله همینجوری موفق پیش بری و اتفاقات خیلی خوبی برات رقم بخوره😘

 

اینکه تموم اون سختیا  وفشار درسی رو گذروندیم بهموتبریک میگم:)💚

 

خودمم دنبال وبلاگای جدیدم ببینم سر ذوق میام برگردم به خودم یانه

الان داشتم فکر میکردم بگم پیدا کردی به منم بوگو یاد وبلاگ یکی از بچه ها افتادم که وبلاگای خوبو معرفی میکرد باید برم یه سر وب ایشون 

پیدا کردم به توهم میگم

 

علی الحساب وبلاگ ویزن خودمو معرفی میکنم خاک برداشته:))))

 

میسی نوشتی  دخملم آفلین که انقدر دخمل خوبی هستی😍😘😂

 

ولی یه چیزی خیلی غم انگیزه که معیار رسیدنامون به خواسته هامون 30 سالگیه 

ومن خیلی باهاش فاصله ندارم:)

چشمات خوشگل دیده😍😘

آره باورم میشه چون خودمم همینجوریم:)
یعنی مثل بچه ها ذوق زده میشم.

مرسی عزیزدلم❤❤

نه کی گفته معیار رسیدن به خواسته ها سی سالگیه؟
اول اینکه به نظر من هیچ زمان مشخصی برای رسیدن به خواسته ها وجود نداره.
منم اگه عدد ۳۰ رو اوردم منظورم این نبود که اون موقع به خواسته هام رسیده باشم.
منتها ادم معمولا برای خواسته هاش تو بازه های زمانی رند برنامه میریزه. یعنی مثلا اگه الان ۲۰ بودم میگفتم ۲۵.

سلام علیکم

بسیار عالی! ان شاء الله با پشتکاری که دارید و با بهره‌گیری از ذوق و استعداد هنریتان آثار هنری بسیار خلق کنید که هم مایه‌ی لذت و رشد خودتان باشد و هم برای دیگران دلنشین و الهام‌بخش باشد.

سلام
خیلی ممنونم بابت دعای خوبتون.
ان شالله.

هنرمند. خیلی زیباست. مخصوصا اون فسفری نزدیک به مرکز. که با یک آبی عارفانه محصور شده. و اون نشاط قرمز های میانی و یک مرکز خوب. شاید شانسی این یکی قشنگ از آب درآمده! ولی واقعی قشنگه.

اینقدر به عدد عمر فکر نکن.

نقاشی برجسته رو هم شروع کن.

و منفی عمیق بکش و خودت رو برای تجربه هر هنر و کاری مقید نکن. دنیای امروز، دنیای تغییره. زندگی امروز، مثل رودخانه ای است که هنر زندگی اقتضا می‌کنه ما شناگرهای خوبی برای تغییر مسیر باشیم.

وسایلی که با آنها کار می‌کنی رو هم تو عکس نذار. :)

ممنونم نظر لطفتونه:)

همین امروز نقاشی برجسته رو هم شروع کردم اتفاقا.

چرا مگه چه اشکالی داره وسایل هم تو عکس باشه؟:)

پایان نامه ! هعی چشم به هم بزنم میرسم به پایان نامه نوشتن :) موضوع فکر و خیال قبل خواب امشبم هم جور شد 

:)
آره واقعا چشم به هم بزنی میرسی بهش:)
ساعت ۴ تازه میخوای فکر و خیال کنی؟:)

سلام حالت خوبه دخترم؟

 

سلام جناب غضنفر.
خوبین؟ خانمتون بچه هاتون خوبن؟
از این ورا؟
خیلی خوشحال شدم پیامتونو دیدم.

موفق باشی عزیزدلم

ممنونم آلا، جان.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

یک جرعه لبخند

دارد همه چیز آنکه تو را داشته باشد

دلم آنگاه خوش گردد که تو دلدار من باشی

مرا جان آن زمان باشد که تو جانان من باشی

به غم زان شاد می‌گردم که تو غم‌خوار من گردی

از آن با درد می‌سازم که تو درمان من باشی

"عراقی"

Designed By Erfan Powered by Bayan