تغییر

امروز اولین امتحانم بود. امتحان خوبی بود.

البته بگم که طبق تصمیم دانشکده به خاطر وضعیت انلاین بودن تدریس و امتحانا بخش زیادی از نمره به فعالیت های کلاسی و پروژه ها تعلق میگیره( یعنی چیزی حدود ۶۰ درصد).

چیزی که از خیلی وقت پیش باید تو نظام آموزشی ما جا می‌افتاد!

اینکه دانش آموز یا دانشجو بدون ترس از نمره سعی کنه در طول ترم یاد بگیره.

البته که الانم تو اکثر جاها همچنان تمرکز روی همون نمره ی پایانیه و امیدوارم که یه روزی از این وضعیت رهایی پیدا کنه آموزش و پرورشمون.

امتحان امروز هم نصف یه کتاب بود، حدود ۸۰ و خورده ای صفحه که نصف دیگش به عنوان میان ترم اونم به صورت شفاهی سر کلاس بود و در واقع کل این کتاب حدودا ۸_۱۰ نمره از نمره ی پایانی  بود و ما بقی فعالیت هایی که استاد ازمون میخواست.

الان که اومدم کتاب این درس رو بذارم کنار و برم سر درس بعدی یه لحظه با خودم گفتم که بذار ببینم از این درس چی یاد گرفتم که به درد زندگیم بخوره( البته که بیشتر درسام طوری هستن که به درد زندگی هم میخورن و علاوه بر اونها اساتیدی که همش اینو گوشزد میکنن).

بلافاصله یاد این تیکه از کتاب افتادم.

این درس رو سه هفته پیش هم خودم سر کلاس ارائه دادم و اون موقع هم با بچه ها در موردش صحبت کردیم.

شبیه همون جمله ی قرانه که میگه  «إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» 

خیلی وقتا کارایی که خودمون بخوایم انجام بدیم بزرگ تر از یه معجزست.

 

پ ن: الان که داشتم اینو مینوشتم یاد پست قبل افتادم.

تو معجزه ای که تو زندگی عزیز رخ داد قطعا خودش هم نقش بزرگی داشت.

عزیز خواست که تغییر کنه و پای تغییرش موند و این کمتر از یه معجزه نبود و خدا دید که عزیز داره تغییر میکنه و تغییرات دیگه ای رو روانه ی زندگیش کرد!

البته که تغییر تو زندگی هر کسی میتونه به شکلی متفاوت صورت بگیره با توجه به شرایطی که داره...!

  • ** گُلشید **

جووووون دخترمون دوباره فعال شدههه😍دستو جیغوهوراااا😍

 

چقدررررر حرف رئیس آموزش وپرورش جذاب وقشنگ بود:)

 

دقیقاً وقتایی که باترسامون با موانع زندگی میجنگیم تا تغییر درستی تو زنذگیمون ایجاد کنیم کاری که انجام میدیم بزرگتر از معجزس

تو یکی از پستام نوشتم 

تنها دلیل ذوق وخوشحالی من برااینکه دارم میرم سرکار خود کاره نیست چون اون موقع صددرصدم نبود آزمایشی بودم 

فقط خوشحالیم بابت اون تغییریه که خودم باعثش شدموخودم فقط میدونم پشتش چی بوده چه اراده ای چه جنگیدنی کنار گذاشتن چیا و...

 

حتی چند روز پیش که خیلی ناامید بودم وزار میزدم همش همینو به خودم میگفتم که محیا تغییر بها داره قوی باش ازاین مرحله هم میگذری 

خیلی حالم بد بود ولی هی مدام به خودم امید میدادم باگریه ...

یاد اشکا عزیز ودرس خوندنش باگریه افتادم الان اومدم تعریف کنم 

براهمه همینه تغییر دردورنج داره سختی داره بها داره واراده عجیبی میخواد 

و درنهایت موافقم خدا تواون مسیر کمک میکنه وقتی ببینه ادم مصممه 

امروز این جمله رو به یکی از دوستام گفتم که اگه آدم بادلش کار کنه خدابقیشو کمک میکنه 

اتفاقات بهتری میوفته:)

 

 

 

قربون تو دختر گلممم😍😍😍

اره واقعا هم همینه.
تغییر سختی و رنج داره و کسی که بتونه پای سختی و رنجا وایسته نتیجه ی شیرین رو میبینه.
مثال عقابه که باید از یه زمانی نوک و پر ها و چنگالاشو بکنه تا دوباره رشد کنن!

منتظر کمک و معجزه های خدا باش که به زودی از راه میرسه عزیزم:)

موفق باشی همیشه💛

چه حرف و آیه‌ی خوبی :))

اگه کوچکترین اتفاقات زندگی رو یه معجزه بدونیم دیگه معجزه رو دست‌نیافتنی نمی‌بینیم :)

ممنون عزیزم همچنین💖

اره واقعا همینطوره:)

سلام:)

 

چه جمله قشنگی و آیه پر معنایی واقعا.

موفق باشی . امیدوارم همه امتحاناتت رو به خوبی پاس کنی :*

سلام

اوهوم.
مرسی نرگس قشنگم💖
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

یک جرعه لبخند

دارد همه چیز آنکه تو را داشته باشد

دلم آنگاه خوش گردد که تو دلدار من باشی

مرا جان آن زمان باشد که تو جانان من باشی

به غم زان شاد می‌گردم که تو غم‌خوار من گردی

از آن با درد می‌سازم که تو درمان من باشی

"عراقی"

Designed By Erfan Powered by Bayan