...و جنّات مِن اَعنابِِ...

یه میوه ای مثل انگور رو در نظر بگیرید.

این میوه از همون بدو روییدن تا آخرین لحظه ی زندگیش پر از فایده و مزیته.

از اون اول که خودش هنوز درست و حسابی رشد نکرده از برگ هاش استفاده میشه و باهاش غذا درست میکنن.

غوره که میشه ازش آبغوره درست میکنن.

و تو اوج جوونیش به عنوان یه میوه ی پر از خاصیت مصرف میشه.

به میانسالی که میرسه ازش شیره تهیه میشه که یکی از پرخاصیت ترین شیره هاست.

و وقتی پیر شد و پوستش چروک، میشه اونو به کشمش تبدیل کرد.

حتی انگور وقتی در حال فاسد شدن و خراب شدن هست بازم قابل استفادس و میشه ازش سرکه تهیه کرد.

تازه موضوع به اینجا ختم نمیشه!

انگور آثار ما تاخر هم داره!

از شیره ی اون میشه تا مدت ها استفاده کرد و چیزایی مثل حلوا هم تهیه کرد.

جالبه نه؟!

اینکه یه چیزی تا این حد عمر مفیدی داشته باشه و حتی یه لحظه اش هم بی مصرف نباشه.

انگور از جمله میوه هایی هست که خداوند تو قرآن ازش نام برده.

و خب شاید خدا میخواد همینو به ما بگه که از زندگی انگور درس بگیر!

هر وقت تونستی مثل انگور تو تمام مراحل زندگیت و حتی بعد از اون تاثیر گذار و مفید باشی و خیرت به بقیه برسه اونوقت بین هم‌‌ نوعان خودت قابل مثال زدنی!

اون وقته که مثل انگور که یه میوه ی بهشتیه تو هم یه انسان بهشتی محسوب میشی.

جالبه وقتی زندگی نامه ی بزرگان رو میخونی همشون از همون بچگی در حال تاثیر گذاری بودن و این تاثیرگذاریه پس از مرگشون هم همچنان ادامه داره از طریق حرفاشون، کتاباشون، سیره ی زندگیشون و یا انسان هایی که تربیت کردن و همینطور به واسطه ی اونها انسان های دیگه ای هم تربیت میشن.

و همینه که اونها از جانب خدا مثال زدنی میشن و خدا نام اونها رو تا مدت ها بر سر زبان ها زنده نگه میداره.

  • ** گُلشید **

چه عمیق و جالب :))

تا حالا به انگور اینطوری نگاه نکرده بودم :))

عمیق و جالب خوندی:)
:)

سلام عزیزم

چه میوه ی مفیدی اونم از نظر روحی. خدا یه دوره خودشناسی کامل رو تو وجود این میوه گذاشته

در کل خدا تو کوچکترین آفریده هاش هم راه درست زندگی کردن رو برامون قرار داده که متأسفانه گاهی چشم هامون نمی بیندشون و گاه حتی نمی خوایم ببنیم

سلام همراز جون
آره واقعا حتی از نظر روحی هم میوه ی مفیدیه.

دقیقا متاسفانه خیلی وقتا بهشون توجه نداریم.

سلام علیکم

احسنت! خیلی جالب بود!

سپاس فراوان

سلام
خیلی ممنونم نظر لطف شماست.
خواهش میکنم سپاس از همراهیتون.

چه زاویه ی دیدی👌جالب بود.

ممنونم از توجهت عزیزم:)

خوشبحال اونا که انقدر کامل وخوبو قوین که میتونن مثال زدنی بشن:(:

 

مثال قشنگو جالبو کاملی بود:)❤

 

انگور لانتی انقدر خوبه که برا معده داغوناومریضایی همچون من با کلی پرهیز غذایی جز چیزای مفیده:)

دکتر گفت میوه خواستی بخوری سیب وانگور سیاه برات خوبه:)

 

آره واقعا.

مرسیی:)❤

انگور خیلییی خوبه خیلی، واقعا خوشبحال اونایی که انگور دوست دارن و میتونن زیاد بخورن.
من خودم خیلی نمیتونم بخورم ولی مامانم رو ولش کنی تمام وعده های غذاییشم انگور میخوره😅

منم دوست دارم ولی حساسیت دارم خیلی نمیتونم بخورم.کلاً انگور،کشمش،سرکه باعث خفگیم میشه سرفم میگیره درحد خفه شدن

عاشق کشمشم هستم😢ولی دودونه میخورم سرفه هام شروع میشه

 

 

منم زیاد نمیتونم بخورم حس میکنم گلوم خارش و سوزش میگیره، کشمشم شیرینی زیادش اذیتم میکنه ولی یکی دو ساله به خاطر خواصش میخورم.

سلام. احسنت به این نگاه تازه....

لذت بردم.

 

منم متاسفانه به انگور حساسیت دارم!

سلام خیلی ممنونم:)

چقدر حیف...

ولی خب نسخی هست تو طب سنتی که میشه باهاش حساسیت رو در مان کرد . امتحانش میخوام بکنم.

جدا؟
چه خوب شاید منم برم دنبالش.

من که عاشق انگورم. 

مخصوصا بدون تخماش.

یه عالمه می خورم. 

بعید می دونم بعد خوردن انگور تا به حال خدا رو شکر کرده باشم. به یاد ندارم. مگر در نوجوانی که نان و پنیر و انگور می گرفتیم می رفتیم کوه. خدا رحمت کنه اون عزیزی که همراه مون بود و رفت. تاثیرگذار نبود. ولی خوب بود. مثل من. که تاثیرگذار نیستم. ولی خوبم!

حتما که نباید تاثیر گذار باشیم.

ولی حتما باید خوب باشیم..

خیلی خوبه:)

خدا اون عزیزتون رو هم رحمت کنه.
خوب بودن هم یه نوع تاثیرگذاریه دیگه.
هر کسی یه مدل تاثیرگذاره، یکی با خوب بودن یکی با اخلاقش یکی با علمش یکی با ایمانش، بعضیا هم آنچه خوبان همه دارند رو یکجا دارند و همه جوره تاثیر گذارن.

نکته بینی زیبایی بود ... و از زبون شما جالب تر !

بازم ممنون از این نکته بینی ظریف 

شما لطف دارید و ممنون از همراهیتون.

سلام گلشید عزیزم.خوبی خوشی کیفت کوکه.

عجب درکی ازانگور توامان بافلسفه وعرفان.😁😎کلا برای هرپدیده وافریده های خدای عزیزم اینقدر فلسفی مخلوط باعرفان تحلیل وتفسیر میکنی یافقط انگور؟

سلام عزیزم خوبم شکر خودت خوبی؟:)

ممنون از لطفت😍

نه دیگه واسه همه چی، فیلسوف نیستم که😅😂

نهرهایی از شراب در بهشت روان است

 

ازهمین انگوره دیگه:)

صد در صد😅

شکرخدا😊اهان پس انگور را بدین سان موشکافانه تجزیه وتحلیل نمودی

درکل خیلی قشنگ وجالب بود.😊

مرسی عزیزم🌹❤😊
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

یک جرعه لبخند

دارد همه چیز آنکه تو را داشته باشد

دلم آنگاه خوش گردد که تو دلدار من باشی

مرا جان آن زمان باشد که تو جانان من باشی

به غم زان شاد می‌گردم که تو غم‌خوار من گردی

از آن با درد می‌سازم که تو درمان من باشی

"عراقی"

Designed By Erfan Powered by Bayan