کرونا فقط یه بچه درسخونه!

فرض کنید یه مسابقه ی دو برگزار شده.

یه عده کاملا برنامه ریزی کردن واسه کل مسیر و آماده هستن تا شروع کنن، یه عده دیگه هم نصفه نیمه برنامه ریزی کردن، یه عده ی دیگه هم اومدن و گفتن حالا همینجوری بریم ببینیم چی میشه!

مسابقه شروع میشه.

دویست متر مونده به خط پایان، خط پایان رو برمیدارن و یه کیلومتر اون ور تر میذارن!

اون برنامه ریزی کرده ها ناراحت میشن و اونایی که برنامه ریزی نداشتن خوشحال میشن که خب یه شانس دیگه وجود داره که من از اون جلوییا بزنم جلوتر!

دوباره صد متر مونده به خط پایان، اونو برش میدارن و ۳۰۰ متر اون ور تر میذارن و این ماجرا تا چهار بار اتفاق میفته!

تهش چی میشه؟!

یه نتیجه‌ی کاملا غیر قابل پیش بینی!

 

واقعا این روزا دیگه دارم اوق میزنم از این تصمیماتی که داره گرفته میشه!

اشکال نداره اگه تالار های عروسی بازه، آخه کرونا علاقه ای به بزن و بکوب نداره واسه همین نمیره عروسی!

اشکال نداره اگه حرم ها و مساجد بازن، آخه کرونا بی دینه و اینجور جاها نمیره!

اشکال نداره اگه مسیر های بین استانی بازه و همه به راحتی مسافرت میرن، آخه کرونا اهل سفر نیست و این شهر و اون شهر نمیره!

آقا کرونا فقط و فقط یه بچه درس‌خونه که تنها جایی که میره سر جلسه ی کنکوره!

 

واقعا این مسئولین نمیفهمن با خودشونم چندچندن!

اخرش می‌ترسیم برسه به جایی که بگن کنکور ۹۹ و ۱۴۰۰ با هم برگزار میشه!

البته ترس که نداره، کاش از همین اول اینو اعلام کنن که مردم بدونن تکلیفشون چیه.

نه اینکه کمتر از یه هفته مونده به کنکور دکترا و دو هفته به کنکور ارشد بیان بگن مجددا به تعویق افتاد!

  • ** گُلشید **

عالی بود

 

دیگه یه ویروس درس خون میترسند کنکور بده بشه نفر اول

 

من دیگه با اینکه کنکور ندارم اعصابم خرد شد

ممنون سبو جان.

والا بخدا.

دیگه اعصاب نذاشتن برامون:(
من دیگه واقعا نمیدونم چجوری ادامه بدم، تهشم میترسم گند بزنم‌!

کرونا شده اسباب بازی یک دسته، یک بار شل باهاش رفتار می‌کنن

و می‌شه باز کردن رستوران‌ها و‌... و یک بارباهاش سفت رفتار

می‌کنند می‌شه تعویق کنکور.

آرزوی هر کنکوری، قبول شدن تو این کنکور با تلاششون هستش.

و بعدش استراحت کنند و کلی عشق و حال کنند.

و این تعویق کنکور این لذت استراحت بعد از کنکور رو از هر

کنکوری دور می‌کنه

دقیقا
این وسط فقط زورشون به کنکور میرسه.

اخه من نمیدونم تا کی میخوان همش عقب بندازن!

جالب بود...واقعا موافقم😊

ممنونم عزیزم.

خب نمیشه اونایی که مبتلان رو جدا کنن یه جا دیگه بدن

واقعا راس میگی:(

قرار بود همچین کاری بکنن.
حتی تعداد حوزه ها رو بیشتر کرده بودن و فاصله ی بین صندلی هارو هم بیشتر کرده بودن.
اصلا تا همین دو سه روز پیش گفتن کنکور قطعا سر وقتش برگزار میشه، حتی از امروز قرار بود کارت های ازمون دکترا صادر بشه که یهو دیشب اطلاعیه زدن گفتن تعویق:(

سلام...

امیدوارم حالتان خوب باشد...

 

به قول شاعر:

زندگی با ماجرا های فراوانش

ظاهری دارد به سان بیشه ای بغرنج

و در هم باف...

سلام
خیلی ممنونم همچنین.


شاعر درست میگه، واقعا هم همینطوره.

چه مثال خوبی زدی؟ واقعا عمق فاجعه رو تونستم درک کنم

خداروشکر که مثال باعث شد فاجعه قابل درک بشه:)

آخه یه گل دختر پشت کنکوری داریم الان. پارسال که مریض شد طفلکی و امسال هم اینطوری. آؤزو میکنم از این معبر هم عبور کنید. به راحتی. با آسودگی و آرامش.

آمین

آخی طفلی:(
ان شالله که امسال کنکورشو خوب بده.
ممنون بابت دعای خوبتون میرزا، ان شالله.

سلام راستش درسته تو کامنتی نمیزاری وبم وکلا نمیای منم نمیخواستم که مزاحمت بشم 

 

ولی گفتم شاید بدنباشه یه چندتانکته بگم حداقل خودت اسوده تر بااین تصمیما کناربیای

 

درسته که تالارا بازه واماکن مذهبی ، ولی چنددرصد مردم الان بااین وضع میرن مساجد و تالارو ..؟

 

هرچند که قرارشده مجدد بسته بشن .

 

بحث ازمون ها یه چیزدیگه اس

 

قراره به فاصله ی چندروز 23 هزار نفر تو ازمون سواد اموزی و 4 هزار نفر ازمون پی اچ دی شرکت کنن

 

تهران میتونه میزبان این همه داوطلب تو این شرایط باشه؟؟

 

که مطمئنا ازبینشون ناقل ومبتلا هم هست

 

هرکدومشون تصورکن که دست کم 40نفرو مبتلا میکنن ازاین بین یه سری هاشون خانواده هایی دارن 

 

که بیماری های زمینه ایشون کم نیست و ابتلا به کرونا بامرگشون تموم میشه

 

اگه این وضعیت با قبل این ویروس فرقی نداشته باشه برای همه 

 

ازجمله حدود دومیلیون داوطلب همه ی کنکورهای 99 تهش چی میشه؟ 14 تا بیست روز بعد چقدر مبتلا اضافه میشه؟

 

کی مسئولشه؟؟

 

بازم قصه ی من نبودم دستم بود تکرار میشه!
 

ببین کیت هایی که ساختن همش خطاس ، مردم فقیرن توان ازمایش های تخصصی ندارن 

 

ازاون طرف ازامایش های اولیه با یه عفونت دندونم مثبت درمیاد !

 

کادردرمانم خسته ان داغونن

 

من به شخصه باتعویق موافقم . 

 

حداقل نیمه پر لیوان بهم میفهمونه اگر برای یه سری فرصته برای تو هم تهدید نیست 

 

:)

 

 

ببین من نگفتم که صد درصد با کنسل کردن آزمونا مخالفم.
حرف من اینه چرا این وسط فقط و فقط تنها کاری که میکنن به تعویق انداختن آزمونا هست؟
در مورد تالار و حرم ها هم حرفتو قبول ندارم.
الان تقریبا بیشتر مردم دارن با خیال راحت عروسیاشونو میگیرن.
خود ما دو این دو هفته ۵ تا عروسی برامون کارت فرستادن.
تازه چند تا عروسی هم قراره که گرفته بشه.
اونوقت تو عروسیا تدابیر بهداشتی رعایت میشه یا تو آزمونایی که قراره گرفته بشه؟
چرا به راحتی همه میتونن برن مسافرت و اماکن عمومی همشون بازه

باشه کنکورا رو عقب بندازن ولی حداقل از اولش یه زمان درست و حسابی بگن.
الان تا کی هی میخوان عقب بندازن؟
تا یه ماه دیگه که چیز خاصی عوض نمیشه، بعد اونم که به گفته ی خودشون انفولانزا میاد و اوضاع بدتر میشه.

خب به جای اینکه همش کنکورو جابه جا کنن بهتر نیست تدابیر دیگه ای بیندیشن؟
خودتم میدونی از اول تابستون که حرما و تالارا باز شد و مسافرت رفتنا عادی تر شد امار مبتلاها بالاتر و بالاتر رفت.

من نگفتم کارخوبی بود بازکردن اماکن مذهبی و تالارا

 

ولی کیه که با قشر دلواپس مذهبی افراطی دربیفته؟؟اونم کشور اسلامی!

 

چجوری بگن کی؟ وقتی که هرروز شهرهای بیشتری وضعیتشون قرمزمیشه؟

 

مگه اصلا کسی هم میدونه کی بهتر میشه بااین وضع؟

 

 

خب پس با این چیزی که میگی کلا تا وقتی که کرونا ریشه کن بشه نباید هیچ ازمونی برگزار بشه دیگه!

نه تاوقتی که وضعیت قرمز شهرها کمتربشه تاوقتی که قانون ماسک زدن اجباری و اجرایی بشه 

 

تاوقتی که روزی دویست نفر به مرگ و میر اضافه نشه

 

شرمنده پرحرفی کردم:)

 

غصشونخور تو که خوب خوندی:) مطمئنا موفقم میشی میدونم فشار روانیش کم نیست ولی چاره ای نیست:)

 

 

پرحرفی چیه بابا.

الان زمان دقیقو اعلام کردن، ۱۶ و ۱۷ مرداد، نمیدونم با دو هفته میخواد چی بشه، امیدوارم که شرایط بهتر بشه.

غصه که چی بگم والا.
حرصم بیشتر سر اینه که کارای بهتری میشه کرد که نمیکنن و فقط چسبیدن به کنکور.

یک جرعه لبخند

دارد همه چیز آنکه تو را داشته باشد

دلم آنگاه خوش گردد که تو دلدار من باشی

مرا جان آن زمان باشد که تو جانان من باشی

به غم زان شاد می‌گردم که تو غم‌خوار من گردی

از آن با درد می‌سازم که تو درمان من باشی

"عراقی"

Designed By Erfan Powered by Bayan