زنگ آشپزی ۲:)

سلام به همگی، امیدوارم که عالی باشید

اگه نمیدونید جریان چیه پست آشپزی ۱ رو بخونید.

دفعه ی قبل حدیث عزیزم گفت که دلمه ی برگ مو دوست داره و خب منم گفتم با یه تیر دو نشون بزنم هم حدیث و هم سکوت عزیزم از این پست استفاده کنن.

دلمه ی برگ مو غذای ساده ایه که طرفدار هم زیاد داره و الان که فصلشه میتونید تهیش کنید. البته بگم که من خودم خیلی طرفدارش نیستم:)

خب بریم که آشپزی رو شروع کنیم:)

اول بگم که اینجا من مقدار دقیق مواد رو نمینویسم چون که ما همیشه مقدار زیاد تهیه میکنیم و میذاریم فریزر و هر وقت هوس کردیم استفاده میکنیم، به شما هم توصیه میکنم همین کارو بکنید، اما خب یه مقدار حدودی که واسه چهار نفر کافی باشه رو میگم.

مواد لازم:

برگ مو( برگ انگور)، برنج( یک پیمانه)، لپه( یک پیمانه)، پیاز(یک عدد بزرگ)، گوشت چرخ کرده( ۲۰۰ گرم)، سبزی دلمه( ۲۰۰ گرم شامل انواع سبزی های معطر مثل ریحون، ترخون، جعفری، مزره و ...)، بسته به سلیقتون رب انار یا رب گوجه فرنگی، نمک و فلفل و زردچوبه و روغن.

یه مقدار حدودی و نسبتی بخوام بگم اینطوره که مقدار برنج و لپه و گوشت تقریبا باید برابر باشه و میتونه بسته به ذائقه تون کمتر و بیشتر کنید هر کدوم رو.

اول از همه پیازارو خورد میکنید و سرخ میکنید و گوشت رو هم همراش تفت میدید.

برنج و لپه ای که چند ساعتی خیس خوردن رو نیم پز میکنید و وقتی آبکش کردید و آبش کشیده شد به پیاز و گوشت اضافه میکنید.

همزمان سبزی هایی که کاملا ریز خورد شدن رو هم اضافه کنید و چند دقیقه ای تفت بدید و بعدش بسته به سلیقتون رب انار یا رب گوجه و ادویه ها رو به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید( به نظرم اگه اینجا رب گوجه اضافه کنید بهتره)

ظرف رو از روی گاز بردارید تا سرد بشه.

حالا برگ مو هارو بریزید تو قابلمه ای که آبش جوش اومده و بذارید سه چهار دقیقه بجوشه و بعدش از تو آب دربیارید و بریزید تو آبکش تا آبش کشیده بشه.

حالا برگ ها رو یکی یکی بردارید و تقریبا به اندازه ی دو قاشق از مواد رو وسط برگ ها بریزید و گوشه های برگ رو جمع کنید تا به شکل بقچه دربیاد. میتونید مواد رو به شکل باریک و دراز رو برگ بریزید و برگ رو رول کنید و اصطلاحا به شکل سیگاری دلمه ها رو درست کنید( که البته من خودم شکل بقچه ای رو بیشتر دوست دارم)

اگه برگ هاتون خیلی باز بود میتونید دو تا برگ رو روی هم بذارید.

وقتی که همه مواد تموم شد میتونید دلمه هارو بذارید تو فریزر و هر وقت خواستید بیارید بیرون.

حالا یه قابلمه یا ماهی تابه رو بردارید و با چند تا برگ کفشو بپوشونید، بعد دلمه ها رو به صورت کاملا فشرده روی برگ ها بچینید.

 یه مقدار رب انار یا رب گوجه یا سرکه یا آبلیمو رو بسته به ذائقتون همراه با یکم ادویه تو یه لیوان آب جوشیده حل کنید و بعد بریزید روی دلمه ها.

یه بشقاب رو به صورت دمر بذارید رو دلمه ها تا تکون نخورن، در ظرفتون رو بذارید و اول شعله رو زیاد کنید تا آب جوش بیاد ولی سریع حرارتو کم کنید تا دلمه ها بپزن و آبش تموم بشه.

تو این مرحله من خودم ترجیح میدم اول از رب انار و اگه نبود رب گوجه استفاده کنم.

میتونید هر بار یه کدوم رو امتحان کنید تا ببینید کدومو دوست دارید.

میشه موقع پخت چند تا آلوچه هم بین دلمه ها بذارید تا بپزه.

در نهایت وقتی دلمه ها رو به آرومی درآوردید و تو دیس گذاشتید میتونید روشون زرشک هم بریزید. 

امیدوارم که مفید بوده باشه و ممنون از توجهتون:)

 

  • ** گُلشید **

اینا رو همش رو نگه می دارم سرم خلوت تر شد باید برم عملی اجرا کنم خودم قشنگ آشپزی یاد بگیرم. اینطوری نمیشه. 

 

بعد کنکورت وقت هست حسابی:)

سلام 

 

ممنون ولی دلمه ندوست .

سلام

منم زیاد دوست ندارم:)

وایییی دلمه😋 خیلی دوس دارم😋 خواهرم چندروزه داره میگه دلمه میخوام

من😐خیلی خستم درجریانی که😅 حسش نیست!  تاکی بیاد😐

تنبلم خودتونید😂😅

ماهمیشه بارب انار درست میکنیم

بارب گوجه نشنیده بودمو نخوردم تاحالا😅

باسرکه خونده بودم درست میکنن ولی اونم نخوردمو تصورشم میکنم بنظر دوس داشتنی نیست😅😐

فقط رب انار😋

 

گشنم شد چندتا دلمه بفرست برام مرسی😅😂

خداقوت کدبانو 😘❤

عه تو هم دوست داری؟
من زیاد ندوس.

اون مرحله ی اولش یکم کار میبره بعدش دیگه زیاد وقت گیر نیست.
ولی میدونم حسش نباشه نمیشه😅
خوشبحال خواهرت خواهری مثل تو داره:)

ایشالله حست بیاد درست کنی مثل کیک:)

منم رب انارو ترجیح میدم.

عزیییزم😅
کاش واقعا میشد پست کرد😂

ممنون گلشید جونم ^___^

چطوری میتونی طرفدارش نباشی؟من دیوونشم :))

به نظر منم مدل بقچه ای خیلی بهتره ! سپاسِ مجدد که زحمت کشیدی و این پست رو گذاشتی 😘😍☺

خواهش میکنم عزیزم😘

نمیدونم واقعا چرا زیاد دوسش ندارم:)

قربونت❤

به به 

دلمه 😋😋😋😋

مخصوصا با رب انار 

😊😍😘

چقدر طرفدار داره:)

اره من هرچی رب انار داشته باشه دوس دارم😅😋 مثل فسنجون😅

 

درست کردم چندین بار 

ما هم درست میکنیم زیااااد درست میکنیم قشنگ هرکی ده پونزده تا بخوره یه جای شکمو بگیره😂😂😅😅

من کلاً هیئتی غذا میپزم زیااااد😅انگار واسه هیئته ۴نفریم اندازه ده نفر غذا میپزم😐😅

مرحله پیچوندنشون سختو وقت گیره کمرم درد میکنه نمیتونم بشیم۳ساعت دلمه بپیچم😬😐

یه چند وقت دیگه حوصلم اومد روبراه ترم شدم درست میکنم براش:)

 

خواهرم نیست که بچمه😅

سر کیکم میگفت من دلم کیک میخواد تو مامان خوبی نیستی که بچت دلش کیک میخواد براش درست نمیکنی😅😂

تااخر با چشم گریون پاشدم درست کردم😅😂

هروقت یه چیزی میخواد من میشم مامان

هروقت به نفعش نباشه  نمیخواد به حرفم گوش بده که میگم من بزرگترم میگه مگه چقدر بزرگتری همش دوساله😐😂😐😅

 

نوش جونت😘 بچسبه به تنت بخصوص لپات😋😂😅❤

من رب انارو خالی خالی دولپی میخورم دیوونشم ولی فسنجونم زیاد ندوس😳

😂😂تو هم مثل خالمی برای غذا میپزه انگار😂

عزییزم زودتر خوب میشی درست میکنی😘

واقعا هم بچته😂😅

😘😍

سلام 

تنقلاب بسیار خوشمزه 

ممنون

 

سلام

ممنونم حسانه خانم ولی متوجه نشدم اون کلمه ای نوشتید چیه؟🤔

انصافا دلمه سخته:)

 

ما باریک سیگاری میپیچیم 

 

بعد کشمش هم میریزیم یکم

 

بعد یکمم سرکه 

 

بعد همون موقع مواد بیشتر میدرستیم دلمه فلفل و کلم هم میدرستیم:)

سخته؟؟
نه خیلیما:)

عه شما سیگاری میپیچید؟

چه جالب چقدر ذائقه ها فرق داره، تا حالا کشمش نشنیده بودم:)

دلمه ی کلم نخوردم تا حالا:)

از تصویرش معلومه خیلی خوشمزه هست..

 

نوش جان..

خیلی ممنونم از توجهتون.

سپاس از شما:)

من دوست دارم دلمه کلم تو فکرنکنم بدغذایی آخه خیلی:)

 

فلفلو بیشترازهمه دوست دارم

من کجا بدغذاااااام آقاااا

من فقط کرفس و عدسی و بادمجون و کشک بادمجون و کوفته رو اصلااا دوس ندارم ولی بازم میخورم:)
بیشتر غذاهارو هم در حد متوسط دوس دارم:)

انواع دلمه ها جزء غذاهاییه که متوسط رو به پایین دوسشون دارم:)

سلام 

دیدید بعضی چیپس و پفک دوست دارند برا بنده دلمه جای اون داره

سلام

آهان پس معلومه خیلی دوسش دارید:)

سلام

چقدرعالییییی😍

دستت درد نکنه:)

 

سلام
:)
خواهش میشود:)

😂😂😂😂

کامنتا اسی رو خوندم انقدر خندیدم اشکم دراومد

نوشته محیا خیلی حرف میزنه بلاکش کن😅😂😂😂

تاثیرات دیشبه فکر کنم😅

دیشب میخواست بخوابه هی میگفت شب بخیر.من حرف میزدم😅😅😅

خودمم میگفتم شب بخیر باز حرف میزدم دیگه تهش انقدر حرف زدم بیهوش شدم😅😂😂😂

تالحظه اخر هوشیاری داشتم حرف میزدم😅😂😂😂

صبح دیدم نوشته چه عجب رفتی😅😂😂😂

 

نمیدونه غش کردم دیگه که سکوت کردم😅😂😂😂

😂😂😂

انقدر تایپ کردی انرژیت تحلیل رفته غش کردی😂😂

نه خوابم میومد شدید با چشما نیمه بازو نیمه هوشیاری هی حرف میزدم😅😅

ازاونام که تا لحظه اخر بیهوش شدم دارن حرف میزنن

😂😂😂

بعضی وقتا توخونه چشمام بستس داره خوابم میبره توهمون حالت چشم بسته حرف میزنم تا خاموش میشم😅😂

😂😂😂

واای از دست تو😂

حالا من برعکس تا موقعی که حرف میزنم انرژی دارم و خوابم نمیبره حتی یکم بعد ترش.
باید یکم ساکت بشم رو خواب تمرکز کنم تا خوابم ببره😅

زرشک و آلو 😋

دهنم آب افتاد 😍

اره زرشک و الو خیلی خوشمزن😋

ببخشید دیگه شرمنده:)

به به چه کردی :)
منم زیاد دوست ندارم

مرسییی❤❤

:))

با این که خیلی خوشگل و جذاب شده اما دلمه دوست ندارم :(

تو هم مثل خودمی:)

خیلی خوب شده :)

از آشپزی متنفرم -_-

ممنونم عزیزم:)

چراا؟؟ آشپزی که خیلی خوبه:)

هرچقدر بقیه دُلمه دوست نداشته باشن من بیشتر خوشحال میشم :))))

اصن تمام دُلمه های دنیا واسه من ^_____^

😂😂

خوشبحالت میشه دیگه همشو خودت میخوری:))))

سلام عزیزم

با اینکه دوست ندارمش اما خب از تصویره مشخصه که خوشمزه شده، فقط یه بار خوردمش اونم چون دوست نداشتمش فقط مواد داخلش رو بیرون کشیدم و خوردم. نمی دونم من خوب درستش نکردم یا کلاً اگه بقیه هم درست کنن خوشم نمیاد. در کل غذایی که باید با حوصله و زمان گذاشتن درست بشه

معلومه خیلی زیاد براش وقت گذاشتی پس قطعاً طعم عالی هم داره

سلام همراز عزیزم
مرسییی❤
هر چی جلو تر میریم به تعداد افرادی که طرفدارش نیستن اضافه میشه:)))
اگه خیلی وقت پیش خوردیش یه بار دیگه امتحان کم چون در طول زمان ذائقه ی آدم عوض میشه، شاید اینبار خوشت اومد.

چه خوب👌.

ممنونم:)

من دلمه خیلی دوست دارم.

عه پس شما هم دوست دارید:)

اینقدر دلبری نکن لامصب

😅😅❤❤

بازی با روح و روان؟!

منم میخوام :(

من دو بار تا حالا بیشتر درست نکردم

تجربه فریز کردن دلمه هم جالب بود ولی یخ میزنه بعد یخش باز بشه بد نمیشه؟

عزییزم
ببخشید دیگه:)

نه اصلا بد نمیشه، تو یه ظرف در دار یا کیسه فریزر بذار اتفاقی نمیفته.

باز خداروشکر دیروز خوردم

مگرنه این عکس رو میدیم غش میکردم:/

آخییی:)
پس خداروشکر دیروز خوردی:)

سلام

اتفاقا دیروز دلمه داشتیم به نظرم غذای پر زحمتیه و ارزش خستگیش نداره سیرم نمیکنه ! تا وقتی ماکارونی هست دلمه چرا

سلام
وای آقا آرش شما هم مثل داداشم هستید، اونم همش میگه ادم با این سیر نمیشه که:)))
من هر دوتاشونو در یه حد زیاد دوست ندارم:)) البته ماکارونی یکم بهتره:)

واقعا سیر نمیکنه من با نون سیر میشم در واقه نونه سیر میکنه

ماکارونی نمیدونم چرا خانم ها زیاد دوست ندارند

تخم مرغم که غذای ما قشر اسیب زده بود گرون کردن نامردا :)

منم مثل اسی غذاهای کبابی دوست دارم :) ولی خب اینا داره کالای لوکس میشه

 

:))
داداش منم با نون میخوره:)

اره تخم مرغم گرون کردن.

کلا اگه اقایون گوشت و غذاهای کبابی دوست نداشته باشن عجیبه:) البته منم دوست دارم:)

یادم رفت روز دختر تبریک بگم

در مورد پست بالا هم ان شاءالله همه چیز روبراه بشه برای  همه مردم

 

خیلی ممنونم آقا آرش:)

بازم ممنون، ان شالله...

سلام گلشیدجان.خوبید

چ دلمه هایی شده.عالییییی.نوش جان.واقعادلم خواست🤣قبلا ازدلمه خوشم نمیومد....الان ازعشاق دلمه هستم😂راستی اون عکسی ک توطبیعت بود مال

کدوم شهره واستانه.خیلییییی قشنگ بود.حتی نگاه کردنش ازعکس حالمو خوب حیکرد.خیلی طبعیتو دوست دارم.

سلام عزیزم
فدای مهربونیت خوبم خودت خوبی؟
عزیییزم ببخشید دیگه اگه دلت خواست:)

قشنگ دیدی عکسارو.
کامنتای اون پست رو به دلایلی عدم نمایش زده بودم الان درستش کردم، نوشتم در جواب کامنتا که کجاست.

خوشحال شدم کامنتتو اینجا دیدم:)

شرمنده.نه اینکه بگم وای دلم خواست رو ب موت میشم.نه😁درحدعکس ولحظه ای.مگرنه فکرم درگیرش نشد.

عکس رودیدم.چ جالب پس الموت اینجاست.اتفاقا چندروزپیش،دوستم خانواده ش رفته بودن.منم گفتم خداقسمت کنه بریم باخانواده.فوق العاده ست

منظره ش.

قربانت لطف داری گلشیدجان😊😍

خب پس خداروشکر:)

انشالله قسمت بشه بری، البته خیلی جاهای زیبا تری هم داره.


در مورد پیام خصوصیت هم ممنون ازت عزیزم، سر فرصت بهت پیام میدم😘❤

قربون محبتت😍باشه پس منتظرتم...😊

❤🌹😘

استفاده کردم. ممنون

خواهش میکنم.

گلشید آمد 🤩 خوش آمد 🤩

عزیزدلم چطورییی؟؟؟
خوبی؟

دلم برات تنگ شده بود، ببخش بهت سر نمیزنم.
دیگه خیلیم نمونده از اسارت ازاد بشم:)

فدات 😍

ممنون گلی ⚘🍃 

منم خیلی دلم تنگ شده بود 😍 

خواهش میکنم 😘همین که داری از اسارت آزاد میشی خودش عالیه!🤭

عزیزمی🌹


اره والا😅

تکلیف ماکه  نمیتونیم درست کنیم چی میشه؟

دهنم آب افتاد!

 

عزیییزم:))

چرا نمیتونی درست کنی؟
آموزش به این قشنگی دادم که:)))

با سرکه شیره خوشمزه میشه دلمه

تا حالا امتحان نکردم، یادم باشه ایندفه امتحان کنم.
شنبه ۲۸ تیر ۹۹ , ۲۲:۰۲ آنشرلی با موهای قرمز

چقدر شکرگزاری هات حس قشنگی منتقل میکنن گلشید جانم 😊

عه اسمتو عوض کردی؟😍

خوش حالم که حس خوبی منتقل کرده بهت عزیزم😊🌹
شنبه ۲۸ تیر ۹۹ , ۲۲:۴۳ آنشرلی با موهای قرمز

آره موقتاً عوض کردم ، البته مطمعن نیستم 😂 شایدم دائماً :))

:)

قشنگه اسمش:)
من که عاشق آنه بودم و هستم:)
شنبه ۲۸ تیر ۹۹ , ۲۲:۵۶ آنشرلی با موهای قرمز

کی عاشقِ آنه نیست؟😂😊✌

واقعا:))

لامصب انقدر دلبر بود همه رو عاشق خودش کرد:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

یک جرعه لبخند

دارد همه چیز آنکه تو را داشته باشد

دلم آنگاه خوش گردد که تو دلدار من باشی

مرا جان آن زمان باشد که تو جانان من باشی

به غم زان شاد می‌گردم که تو غم‌خوار من گردی

از آن با درد می‌سازم که تو درمان من باشی

"عراقی"

Designed By Erfan Powered by Bayan