زنگ آشپزی:)

سلام سلام

خب این بار با یه پست متفاوت در خدمتتونم:)

آشپزی چون جزو هنر ها میباشد و من از هر هنری لدت میبرم، اینه که بسیار بهش علاقه دارم و طرفدارشم‌.

از اونجایی که جمعی از ما دوستان مجازی یک عدد دوست مجازی به نام سکوت شلوغ داریم و دوباره از اونجایی که دوست نامبرده تمام وقتش رو صرف فعالیت های فوق برنامه مینموده :) و وقت برای آشپزی نداشته بوده:) بسیج شدیم تا طی یک سلسله پست های انتحاری اندکی آشپزی به دوست جهادیمون بیاموزیم:)

آموزش این جلسه ی مااا تهیه ی ژله می باشد، چون که اخیرا تهیشون کردم و عکساشو دارم فعلا اینارو میذاریم تا دفعه ی بعد که غذا درست کردم آموزش غذا رو هم میذاریم.

و اینم بگم که شاید خیلیا و حتی خود سکوت بلد باشن ولی خب من طوری توصیح دادم که اگه کسی کلا بلد نبود بتونه استفاده کنه:)

برای تهیه ی این ژله به سه نوع ژله نیاز داریم که آلوئه ورا حتمیه و دو رنگ دیگه طبق سلیقتون.

معمولا برای یک بسته ی کامل یک لیوان آب داع و یک نصفه آب سرد نیازه، حالا اگه نخواستیم کل بسته رو استفاده کنیم چی؟ اینجور مواقع معمولا به ازای یه نصف لیوان سه قاشق پودر ژله استفاده میکنیم.

اینجا دو تا ظرف نیاز داریم که یکیش کوچکتره و تو اون یکی جا میشه و از قبل دوتاشونو چرب میکنیم.

اول از همه ژله ی رنگیمون که واسه من آناناس بوده رو به اندازه ی سه تا قاشق تو نصف لیوان اب( لیوان فرانسوی)حل میکنیم و تو ظرف کوچکترمون میریزیم و میذاریم ۲۰ دقیقه تو فریزر و بعدش درمیاریم و میداریم تو یخچال.

حالا یه بسته پودر آلوئه ورا رو تو نصف لیوان آب کاملا حل میکنیم و همراه  یه لیوان شیر میذاریم کنار تا به دمای محیط برسن.

 تا سرد بشه حدودا نیم ساعتی طول میکشه.بعد از اینکه هم دما شدن شیر رو به ژله اروم اروم اضافه میکنیم تند تند هم میزنیم، اگه هم دما نشن شیر بریده بریده میشه و خراب میشه.

تا اینجا باید ژله ی آناناس حدود ۴۵ دقیقه ای تو فریزر و یخچال مونده باشه.

حالا یه مقدار از ژله ی سفید رو تو ظرف بزرگمون میریزیم و میذاریم ۱۵ دقیقه تو فریزر تا خودشو بگیره، حواستون باشه بیشتر نشه.

بعدش دوتا ژله هامونو میاریم بیرون، ژله ی آناناس رو درمیاریم و میذاریم وسط ظرف بزرگ و دوباره ۵ دقیقه میذاریم فریزر و بعدش بقیه ی ژله ی سفیدو اضافه میکنیم تا کامل آناناس رو بپوشونه و میذاریم تو یخچال و دیگه کاری بهش نداریم.

حالا میریم سراغ ژله رولی😋

برای ژله رولی به یه سینی یا ظرف مستطیلی با ابعاد حدودا ۲۰ در ۳۰ نیاز داریم، کف ظرفو خیس میکنیم با سلفون یا کیسه فریزری که بازش کردیم کاملا میپوشونیم.

حالا یه بسته ژله ی توت فرنگی رو تو سه چهارم لیوان آب داغ حل میکنیم و یکم که سرد شد نصف لیوان بستنی فشرده بهش اضافه میکنیم و یکم هم میزنیم تا بافت بستنی یکنواخت بشه، خیلی هم نزنید که کاملا مخلوط بشن( الان تو عکس من هم بستنیم کم بوده هم زیاد هم زدم شکل زله خوشگل نشده)

بعدش محتویات رو اروم میریزیم تو سینی و میذاریم یخچال.

بعد از حدودا ۴۰ دقیقه میاریم بیرون، دقت کنید نهایت از ۴۵ بیشتر نشه چون موقع رول کردن ژله میشکنه.

حالا اروم گوشه های کیسه فریزر رو میگیریم و میذاریمش رو یه سطح صاف و از قسمت عرض به شکل نوار دو سانتی با چاقو میبریم و با انگشت اروم رل میکنیم و میذاریم تو یه ظرف دیگه. وقتی تموم شد میذاریم دو ساعتی تو یخچال بمونه تا خودشو کامل بگیره.

حالا هر دو زله هارو بیرون میاریم و ژله رولیا رو رو زله ی سفید میچینیم.

واسه دراوردن ژله از ظرف سعی کنید اول چند ثانیه اونو تو یه ظرفی که اب داغ ریختید قرار بدید بعد اروم با چاقو کناره های ژله رو از طرف جدا کنید، حالا یه بشقاب بذارید زیرش و ظرفو سر و ته کنید یه چند بارم به ته ظرف ضربه بزنید به راحتی در میاد، طرفتون پلاستیکی باشه حتما، از شیشه ای به هیچ وجه استفاده نکنید.

واسه این یکی زله هم به تعداد رنگای دلخواهتون ظرف بردارید و تو هرکدوم نصف لیوان اب داغ بریزید و سه قاشق ژله اصافه کنید بعدش بریزید تو قالب های پلاستیکی یخ که از قبل چرب شده، بعد دو سه ساعت که ژله خودشونو گرفتن درشون بیارید.

یه بسته ژله ی الوورا رو که حل کردید و حالا کاملا سرد شده به ارتفاع نیم سانت بریزید کف طرف و ۱۵ دقیقه بذارید فریزر، حالا ژله های رنگیتونو کنار هم کف طرف بچینید و با دوباره ژله الوورا بریزید روش تا بینشون و روشو بپوشونه، بسته به سلیقتون میتونید یه ردیف یا دو ردیف دیگه هم روش بچینید، البته تو هر مرحله ۱۵ دقیقه باید بذارید تو فریزر.

حتی میتونید بعصی از تکه های ژله های رنگی رو شکل نوار دربیارید و بین ردیف ها بذارید.

یه نکته هم بگم، اگه یه وقتی دیدی زلتون خراب شد، مثلا شل شد یا شکلش به هم ریخت میتونید کتری رو بدارید رو گاز و وقتی اب جوش اومد زله هاتون رو بریزید تو یه کاسه و بذارید رو کتری تا بخار اب اونو دوباره اب کنه و حالا اگه مثلا زلتون شل شده بود میتونید دوباره یکم پودر اضافه کنید و دوباره مراحل رو انجام بدید:)

خب این بود دستور تهیه زله😊😋

امیدوارم مفید بوده باشه.

خب سکوت جان فرزندم وقت امتحانتو کی بذاریم؟😂

 

 

 

  • ** گُلشید **

به به دختر هنرمند:)

مرسی بهی جون😍😘

چه هنرمند ^_^

😍😘

سلام

چقدر خوب در اومده من یکبار چند سال پیش اومدم درست کردم اب زیاد ریختم بد در اومد کسی ام خونه نبود هنرنمایی ببینه

 

 

سلام
:)
حالا یبار دیگه امتحان کنید اگه عملیات موفقیت آمیز بود نتیجه رو همراه با تصویر تو وبتون اعلام کنید:))

وای ژله :) دلم خواست

این به اون در که من دلم ته دیگای تو رو خواست🤣

به به دلمون خواستتتت

چه زیبا شدننن باریک الله هنرمندددد

ببخشید بهارجون😘
مرسیییی عزیزممم چشمات زیبا میبینه❤

وایییی این پایینیه😍

من ژله خیلی دوست ندارم ولی گاهی بخاطر همین خوشگلیاش درست میکنم😂😅

 

همتون عکس آرشیوداشتید الله اکبر😂

 برم گالریمو بگردم😂

خودمم پایینیه رو خیلی دوس دارم، تازه اینجا تفکیک رنگاش زیاد معلوم نیست، دوربین حرفه ای نداشته باشی همینه دیگه😐
ژله به نظرم کلا مزه ی خاصی نداره😅خوشگلیش آدمو به خوردن ترغیب میکنه😅😂

مگه واسه مریمم آرشیو بود؟
گفتم حالا اینارو دست گرمی بذارم تا دفعه ی بعد برسیم به آموزش زنده😅

سلااااااااااااااام

ممنووووون عالییییییییییییییییی 

من همیشه یه رنگ درست میکردم! :)

برای امتحان زوده😢😂😂😂😂

کرونا هم اومده نمیشه امتحان داد:)))

سلاااااامممم:)
خواهش میشود:)
بازم خوبه:) اینبار یه قدم فراتر بنما چندرنگ درست کن:)
عزیزکم امتحانات مجازی برگزار میشه، تازه فاصله بیفته مطالبو یادت میره😂😂

بنظر منم مزه خاصی نداره ولی اره خوشگلیش آدمو ترغیب میکنه:))

ولی هوس کردم دیشب ساعت ۴صبح ژله درست کردم الان تو یخچاله😐😂😅

بد هوسم😅😂😂😂

لطفا دیگه چیزی نذارید وقت درست کردن ندارم هوس میکنم 😂😂😂

 

دیشب گالریمو نگا کردم

عکس ۳مدل کیک ،قورمه سبزی،ته چین مرغ،لازانیا،آش رشته،قورمه سبزیی،سوپ جو باشیر داشتم😂😂😂😅 ولی به درد وب گذاشتن نمیخوردن خیلی خودمونی وبد عکس گرفتم سرسری برا دوستام:))

من اصلا عکس نمیگیرم مگراینکه دوستام بخوان عکس اینام برا اونا گرفته بودم مونده بود:))

 

ساعت ۴ ژله درست کردی؟😳😳😂😂
قربونت برم من که انقدر پایه ای😂😂

منم هیچ وقت عکس نمیگیرم، اون اولی رو که واسه تو گرفته بودم دومی رو هم مامانم گرفته بود.
من فقط از خودم عکس میگیرم😅😅
اره خودشیفته هم هستم😅😂

عکس ژلتو بفرست ببینم😋

چه خوب توضیح دادین.

من نمی دانستم.

ممنونم از توجهتون :)

سلام 

یادمه دیگران برایم می نویسند قلمت مانا ، حالا هنرت مانا ، کلوچه پزیت مانا 

 

این وبم جدیده ، می زنمت دنبال. 

 

دوست دارم در مورد پست الانم نظرت بدانم ولی اجباری در نظر دادن نداری.

 

اسم پست : خواهر گاهی مردسالاری نیست برای خودته 

هست ، سنجاق شده می کنم فعلا تا بعدا در فهرست بگذارمش. 

 

اجباری نیست و نمیخواد بگی وقت ندارم و... گفتم اجباری نیست. من همیشه به این دید می آیم بلاگ که همه مشارکت کنند بصورت مثبت ، انتقاد هم بصورت مثبت نه تخریبی و... می دانید چه می گویم. 

 

زیر عکس ، ژله اشتباها زله تایپ شده که پیش میاد ، غلط نگرفتم بلکه گفتم شاید دوست داشته باشی اصلاحش کنی. خود منهم اشتباه تایپی دارم و پیش میاد. 

 

موفق باشی. 

سلام

ممنونم آقای ارشادی.

یا حسین ... ماشالله

:))

ممنونم:)

یکی آموزشِ دُلمه ی برگِ مو رو بنویسه 😃

من خیلی دوس میدارم ^_^

عه دوست داری؟:)

باشه اونم میذاریم به افتخار حدیث:)

مرسی گلی جونم ♡_♡

قربانت😘

چه دوستای مجازی خوبی:)

جانم چه خوشمزه هم بنظر میان من امروز هوس کردم ولی اقدام به تهیه ننمودم حتما فردا درست میکنم.

ژله خیلی خوشمزس

:)
خیلی هم خوب، پیشاپیش نوش جان:)

سکوت خانم بیا یاد بگیر، چه دختر فعالیه سریع میخواد درست کنه:)

اره بخدا دیشب ساعت۴درست کردم😂😅 منتها تک رنگ

برارفع هوس😐😅 میخواستم چندرنگ درست کنم دیدم حوصلم نمیکشه یه ژله توت فرنگی زدم بربدن😜

تک رنگ بود یه مشت توت والبالوهم ریختم سرش  براتزیین 😂😂😂چیز خاصی نداشت عکسشو بگیرم 😂😅

ولی چون گفتی گرفتم بعدبرات میفرستم تلگرام😅😂❤


امتیاز دهی اسی😂

چه خودشم  داور کرده😅😂

 

من اصلا تو مسابقه ای که اسی داورشه شرکت نمیکنم😅

بامن چپه همش پارتی بازی میکنه به نفع توومریم😂😂😂😅

 

 

😂😂
نوش جونت😘

همونو بگو چه سریع خودشو داور کرد😂😂

صبر کنید استاااااد 

درست میکنم😅💙

:)

پست مادر بینظیر بود💙

ممنونم:)

از عکس ژله ها معلومه خوش مزه شدن.

ممنونم از توجهتون:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

یک جرعه لبخند

دارد همه چیز آنکه تو را داشته باشد

دلم آنگاه خوش گردد که تو دلدار من باشی

مرا جان آن زمان باشد که تو جانان من باشی

به غم زان شاد می‌گردم که تو غم‌خوار من گردی

از آن با درد می‌سازم که تو درمان من باشی

"عراقی"

Designed By Erfan Powered by Bayan