کجای دلم بذارم؟

نمیدونم چرا بعضیامون اینطور هستیم که تا وقتی چیزی به نفعمون نیست مخالف سرسختشیم و تمام باعث و بانیاشو با دهان مبارک مستفیض میکنیم ولی به محض اینکه میفهمیم یه نفعی هم به ما میرسونه همه چی فراموش میشه.

هر وقت حرف سهمیه های مختلف کنکور میشد کلی حرص میخوردیم و اونا هم تا میتونستن بد و بیراه میگفتن.

آخرین باری که صحبت میکردیم میگه که من نمیدونستم تو کنکور مشمول سهمیه ی ۵ درصدی میشدم حیف شد استفاده نکردم ولی برای ارشد حتما استفاده میکنم.

بهش میگم حق خوریه، تو که تا دیروز خودتم همینو میگفتی حالا خودت میخوای استفاده کنی؟

میگه آره چرا نکنم؟ وقتی همه دارن استفاده میکنن من چرا نکنم؟ از این مملکت آدم هرجا تونست باید بکَّنه.( آخه این حرفا رو کجای دلم بذارم؟)

تا وقتی پارتی نداریم مخالف پارتی بازی هستیم و بهش بد و بیرا میگیم، ولی اگه پارتی ای به پستمون بخوره....( تو این مورد حرفم با خودمم هست که خیلی حواسمو جمع کنم، خیلی زیاد)

...........................

دیروز سوار تاکسی شدم کرایه ی ۱۵۰۰ تومن رو دو تومن میگیره، بهش میگم من هر هفته این مسیرو میرم میام کرایه این نیست، میگه نرخ همینه:(

امروز یه تاکسی دیگه کرایه ی ۱۳۰۰ رو ۱۵۰۰ میگیره..

و بارها با اینجور تاکسی ها مسیرو رفتم.

مگه دیگه ادم چند بار میتونه چنین چیزی رو به زبون بیاره و بهشون بگه؟

چجور شد و کارمون به کجا رسید که به همین راحتی لقمه ی حروم از گلومون میدیم پایین و شب هم راحت سرمونو زمین میذاریم؟

واقعا چطور شد که کارمون به اینجا رسید...

 

بعدا نوشت: لطفا دوستانی که رای مخالف میدن یا کلا با جایی از حرفام مخالفن بیان کامنت بذارن، شاید این منم که دارم اشتباه میکنم

  • ** گُلشید **

تابوده همینه

 

منم فکرنکنم بدم بیاد کارم زودتر راه بیفته 

 

فکرنکنم ناراحت بشم اگه پارتی داشته باشم..

 

سهمیه ها ظلمی بود به آینده بدتر ازاون بین الملل که شاهکارن دیگه اینا

اره خب هیچ کس بدش نمیاد کارش زود راه بیفته...
باشه پارتی بازی تا جایی که حق کس دیگه رو ضایع نکنه حرفی نیست، درد اونجاست که با پارتی به دیگری ظلم بشه.جای کسی که واقعا لایق اون جایگاهه پر بشه

همشون ظلمن و هیچ فرقی با هم ندارن

سلام.

در اینکه سهمیه ای ها حق خوری هستش شکی نیست. انشالله خیر نبینه ازش هر استفاده کرده و میکنه.

 

توی ایران بند پ بیداد میکنه.

 

اما در مورد راننده تاکسی موافق نیستم.

اگه کرایه ۱۳۰۰ تومنه خب صاف ۱۳۰۰ تومن بهش بده. 

راننده ی بیچاره از کجا اینهمه ۲۰۰ تا تک تومنی بیاره.

بعدش ۲۰۰ تا تک تومن گدات نمیکنه که خسیس . :) اون رو هم پولدار نمیکنه قطعا.

گیرم تا آخر شب ۱۰ نفر بیشتر ۲۰۰ تومنی بدن میشه ۲۰۰۰ تومن. الان چیپس چیتوز ۴۰۰۰ تومنه.

وقتی یه مسیر طولانی توی تهران رو میری از ترافیک و بعضا گرما کلافه میشی ولی اون راننده باید صبح تا شب این مسیرارو بره و بیاد.

من همیشه بهشون حق میدم . که عصبی باشن. که حال نداشته باشن. مگه یه راننده تاکسی روزی چقدر در میاره. یکم منصف باشیم

راس میگی به اون کله گنده ها گیر بده که مال مردم نخورن.

این ۲۰۰ تک تومنیا..... هیع

سلام 

خیلی وقتا همین کارو میکنم، بعدم خب بعضی وقتا آدم پول خرد نداره، بعدشم راننده تاکسی باید پول خرد داشته باشه...

اصلا موافق نیستم با حرفت
مگه فقط راننده تاکسیا شغل سخت دارن؟؟
الان همه دارن برای پول دراوردن زحمت میکشن
۲۰۰ تومن منو گدا نمیکنه اونو هم ثروتمند نمیکنه
منتها مشکل من این هرکی به هرکی بودنه، از همین رده های پایین شروع میشه دیگه
هرکی به اندازه وسعش بتونه از مردم میکّنه
اون کله گنده هه دستش بازه میلیاردی برمیداره این راننده تاکسی هم نهایت میتونه ۵۰۰ تومن برداره و برمیداره و اگه جایگاه بالاتری داشت هم بیشتر برمیداشت
چهارشنبه ۱۰ مهر ۹۸ , ۲۱:۲۵ مهتاب ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

دقییییییقا مشکل منم همینه با مردم!

این‌جا یه کوچولو نوشتم در مورد یه تجربه مشابه:

http://talajen.blog.ir/post/141

ممنونم از حضورت، لینک رو هم سر فرصت مطالعه میکنم

توی کشورای اروپایی رانندگی تاکسی جزو مشاغل خیلی سخت محسوب میشه.

لذا :) پول زیادی هم میگیرن. تا تقریبی نزدیک میشه گفت ماهی حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون پول ایران در میارن.

رانندگی تاکسی جزو مشاغل سخته و توی ایران جزو کم درامدترین ها هستن.

تو یه شغل بگو که مثل رانندگی تاکسی سخت باشه و به شدت کم درامد؟

 

اگه میخوای از همین پایینا شروع کنی باید اول حقوق خوبی بهشون بدی بعد بخوای که تخلف نکنن.

 

مثلا خود شما رو مثال میزنم.

اگه خدایی نکرده وضعت خیلی بد بشه هممونو میخوری دیگه چه برسه به اینکه تخلف :)

آقا اصلا من مشکلی با حرفات که کم درامدن و کارشون سخته ندارم
ولی نمیتونم قبول کنم که اینجوری از خودشون بکشن رو کرایه ها، در ضمن جمع کثیری از راننده تاکسیا بازنشسته هستن.

من آدم خوار نیستم:)
از کجا میدونی وضعیت من در چه حدیه که نظریه صادر میکنی؟:)

حقته استفاده کن

سهمیه؟؟
من چنین چیزی رو حق نمیدونم

تو ایران یکی که وضعش بد باشه میاد مسافرکشی.

مطمئن باش اون بازنشسته هم حقوقش کمه که میاد مسافر میزنه.

 

از عمق نگاهت فهمیدم:))

خیره سر من از تو خیره سر ترم:)
من نگفتم حقوق بازنشسته ها زیاده که.
خیلیا رو دیدم و میشناسم که به سختی پول درمیارن ولی حاضر نمیشن یه قرون پول ناحق از گلوشون پایین بره.
اتفاقا اونی که وضعیت سخت تری داره بیشتر این چیزا رو رعایت میکنه

:))) به نظرم باید یه واحد دیگه کلاسای نگاه خوانی شرکت کنی

اول باید برم واحد توجیه کردن یه دختر خیلی گیج رو پاس کنم گویا:))

 

بیخیال شو  امامزاده گلشید :))

اختیار دارین درس پس میدیم:)))

:)))))))))) خوشحال شدم که اومدی خیره سر

رااااست می گی :(((((((((

چ قدر تلخ ...

هعییی:((

بسم الله

سلام 

اینا امتحانات کوچیک خداست برا محک زدن خودمون که بفهمیم چقدر منفعت طلب هستیم و اهل شعار .. چقدر مرد عمل بودن سخته و چقدر قضاوت صحیح داشتن کار خدایی کردنه 

سلام
بله کاملا درست میگید، آدم اینجور مواقع باید خودشو محک بزنه...

میفهمم چی میگی منم باش مخالفم... یعنی اگه داداشش شهید شده باید اینقدر سهمیه داشته باشه

حالا واسه سیل زدگان موافق بودما چون کتاب نداشتن ولی واسه بقیه دیگه...

من سهمیه منطقه 3 دارم ولی خب نمیخوام ازش استفاده کنم میرم جایی  که سهمیم بهش ربطی نداره

ببین من اصلا مخالف این نیستم که بهشون رسیدگی بشه، خب اون کسی که باباش جانبازه اعصاب و روانه خیلی سختی میکشه، اما درستش اینه که به جای اینکه یه صندلی جدا از قبل براشون بذارن شرایط درس خوندن رو براشون مهیا کنن. کما اینکه خیلی از افرادی که واقعا لایق دریافت این سهمیه ها هستن بیخیالش میشن...
مثلا واسه همون سیل زده ها شرایط درس خوندن رو براشون باید مهیا میکردن، ارسال کتاب رایگان و ایجاد مکان خوب برای درس خوندن و....
سهمیه ی هیئت علمی هارو که اصلا نمیتونم درک کنم..
سهمیه ی مناطق سهمیه ایه که به همه تعلق میگیره عزیزم

سلام:)

چطوری ؟😘

 

وقتی تو اقتصاد مملکت اون بالا بالاها بخور بخوره

وقتی عدالت نیست

وقتی این خانه از پای بست ویرانه است

خرده به مردم عادی راننده تاکسی نمیشه گرفت...

منم بارها تومسیر دانشگاه که هرروز میرفتم ۵۰۰تومن هرروز ازم میخوردن😂

با ون که بریم ۱۰نفر تو یه بار ۵۰۰تومن میشه ۵تومن

محض اطلاع خیره سر:/

این فقط یه مسیره حداقل۵بار این مسیرو میرفتنو میومدن کم کمش که میشه۲۵تومن:))

ولی بازم این خانه از پای بست ویرانه است

هیییع

سهمیه ها هم که!اونایی که تدبیرشون این بوده برا خانواده شهدا وفرزندانشون بااون عقل مثلاً سلیمشون:))

همچین سهمیه ای گذاشتن باید منطقشونو دونست!

دیگه وقتی سهمیه کسی داره ازاونجایی که حقش قرار دادن اونم حق خودش میدونه استفاده میکنه

یکی بیاد بکنه تو مخ منم که مثلاً این امکانات حق توئه بابات جونشو داده تواین راه این امکانات کمترین ادای دینه خب منم باور میکنم میگم حقمه ...بابای بقیه نرفته بجنگه یتیم نشدن چه میدونم با بابای جانباز که زندگی نکردن که من حق اونارو خورده باشم این حقمه:)

نمیدونم شاید واقعام حقشونه:)

درکل من باسهمیه خانواده شهدا خیلی مشکل ندارم

شاید چون من تو مدرسه شاهد درس خوندم  دوست صمیمی زیادداشتم که پدراشون جانبازن

ومن بیشتر از مشکلاتشون خبر دارم

ارامش بچه هاشون در ازای اون همه مشکلات وناارومی بخاطرداشتن پدر جانباز حقشون بدونم...

 

یکی از دوستای صمیمی دانشگام،همکلاسی دوران دبیرستانم بود.من شاگرد ممتاز اون درسخون نبود

دانشگاه یه رشته قبول شدیمو همکلاسی :)))

چون سهمیه بالایی داشت:)خیلی برام فرقی نداشت...

 

سلام مرسی تو خوبی؟😘

هوم دقیقا همینطوره که میگی...

منم قبول دارم که به آرامش نباز دارن و همه جوره واقعا باید بهشون رسیدگی کرد اما این قرار دادن سهمیه ها چیزی جز ظلم به جامعه نیست چون واقعا خیلیاشون زحمت نمیکشن و به واسطه ی این سهمیه ها به جایی میرسن.

میفهمم چی میگی

نه آخه منطقه محرومم دارم😂 

:))

قربانت😘 خوبم خداروشکر:)

 

تدبیر اندیشیدنشو اگه اینجوری نبود وضع مملکتمون اینحوری نبود😏

شکر که خوبی:)

دقیقا😏
پنجشنبه ۱۱ مهر ۹۸ , ۱۲:۵۴ فرشته ی روی زمین

آخ آخ گلشید دست رو دلم نذار که خونه :'(

اوضاع سهمیه ها افتضاااح شده ...۲۵ درصد،۵درصد،هیئت علمی

هیئت علمی که همینطور کیلو کیلو بی هیچ حساب کتابی اسم مینویسن:/

ما یه مدت هم دوران کنکورم هم دانشجویی خیلی پیگیری کردیم با چندنفر...که سهمیه ها رو بردارن...به جای سهمیه بیان امکانات دوران تحصیل درنظر بگیرن برای خانواده های شهدا و جانبازها...ولی کنکور رو بذارن عادلانه برگزار بشه

یا مثلا هیئت علمی ها همینطوریش زندگی تقریبا مرفهی دارن ، برای بچه هاشون مدرسه های خوب و کلاسهای خصوصی و ... از نظر مالی مشکلی ندارن

 واقعا دلیل این سهمیه چیه؟! 

مثلا من با رتبه ۳۳۰۰ که با کلییی سختی به این رتبه رسیدم باید با پزشکی ، رویای بچگی و هدف تحصیلیم خداحافظی کنم بعد طرف با رتبه ۲۰ هزار بیاد بشینه پزشکی دانشگاه خودمون  :|

یا با رتبه ی بیشتر از من با ۲۵ درصد سهمیه شد ۵۰ الان داره پزشکی دانشگاه تهران میخونه:|   یا خیلی راحت از دامپزشکی به پزشکی تغییر رشته میدن :|

دیروز یه آمار خوندم فقط ۳۵ درصد داوطلبان بدون سهمیه قبول میشن :/

امسال ۷۰ درصد دندونهای شهید بهشتی  با سهمیه پذیرفته شدن ://

پیگیریهای ما که نتیجه نداد...جدیدا انگار آقای هامون سبطی داره این موضوع پیگیری میکنه..امیدواریم درست بشه.. : (

بنظرم بحث استفاده کردن افراد ازاین سهمیه ها نیست..کلا باید برداشته بشن...اگر قرار بر سهمیه گذاشتنه باید سهمیه ی بیماری و تصادفات هم داشته باشیم...

چندروزه تو فکرم امسال کنکور بدم برای پزشکی...ولی دیروز پریروز آمار همین سهمیه ها رو که خوندم ناامید شدم..گفتم تهش دوباره میشه مثل کنکورم هعیییییی :'(   ‌

 

دقیقه من نمیفهمم چرا هیئت علمیا باید سهمیه داشته باشن.
دقیقا خود دانشگاه شهید بهشتی امار داده بود که ۶۰ درصد پزشکیاش سهمیه این
بعد از اون دانشجوی قلابی یکی یکی گندکاریارو دارن رو میکنن
باز تو پیج دانشگاه بهشتی یه پست منتشر کردن که از پذیرش المپیادی ها واسه ثبت نام پزشکی خودداری کردن چون سهمیه ی هیئت علمی بالاست
خود معاون اموزشی دانشگاه تهران گفته که از ۲۱ دستیار چشم پزشکی پذیرفته شده ۱۳ نفرشون سهمیه ای بودن:(
رتبه ی ۳ ارشد بینایی سنجی مجاز نشده بود واسه تهران و بهشتی
فروش صندلیا هم به که کنار:(
نمیدونم کی قراره این ناعدالتیا تموم بشه

سهمیه، بی عدالتی هست یا نیست بحث دیگری می طلبه و فقط توی پرانتز می گم (می شد جور دیگه ای جبران کرد،قطره ای از دریای فداکاری جانبازان عزیزمون رو. با سهمیه هئیت علمی ها شدیداً مخالفم.) 

اما حرفم اینه که ما بدون نکاه به این سهمیه ها باید کار خودمون رو بکنیم و از اون طرف وجود سهمیه توجیه کم کاری احتمالی ما نشه، چون دیدم در خیلی ها که در توجیه عدم تلاش خودشون می گن همممه با سهمیه میان!

 


++ به خاطر همین مسائل همیشه از تاکسی بدم اومده و معمولا مسیرهای حتی طولانی رو اگر اتوبوس نباشه قدم می زنم ولی سوار تاکسی نمیشم.

قدم زدن لذت بیشتری داره...

دقیقا حرف منم اینه که خیلی بهتر و جور دیگه میشد فداکاریاشونو جبران کرد تا الان خیلیا از این مورد سو استفاده نکنن.
من کاری به اونایی که کم کاری خودشونو با سهمیه توجیه میکنن ندارم چون مشخصه کار اشتباهی میکنن، ولی واقعا این سهمیه ها حق خیلیا رو ضایع کرده

++منم تا جایی که بتونم تاکسی سوار نمیشم، مگر مواقع خاص یا مسیرایی که سخته قدم زدن اون قسمتا

در پاسخ به خانم @محیا باید بگم شاید خانه ویران شده ولی از پای بست ویران نیست :)

پای بست این نظام رو حکومت ولی فقیه می بینم.

 

+البته که در جمهوری اسلامی آزادیم هر عقیده ای داشته باشیم، الحمدلله.

@محیا

البته فکر کنم منظور محیا از پای بست ویران بودن اینه که اکثر مسئولین کاراشونو به درستی انجام نمیدن و به فکر برطرف کردن دردای مملکت نیستن، حالا باز خودش بهتر میتونه بگه:)

منفعت اگه موقعیتش برای هر کدوم از ما پیش بیاد استفاده میکنیم شک نکن.

دعا کنیم‌برای همه پیش بیاد و همه در ارامش و اسایش باشند

درسته هیچ کس از منفعت دوری نمیکنه ولی منفعتی که بوی حق خوری بده رو گمون نمیکنم همه بهش تن بدن.
ان شالله که همه در آسایش و آرامش باشن

به آقای یک مسلمان

جسارتاً احتمالاً که فکر نمیکنید فقط شما مسلمونید؟

شمایید که فقط میدونید ولی فقیه چیه!

اسلام وشیعه بودن یعنی چی!

 

پای بست دینه ،اسلامه...حکم خداست 

ولی این انقلابی که شده این جمهوری اسلامی پراز نقصه،نمیخواید اینو که منکر بشید؟

پای بست  یه نظام و مملکت ،سران اون مملکتن هدف از پای بست هم سرانی هستن که به خوبی کارشونو انجام نمیدن وگرنه میلیارد میلیارد اختلاس نمیشدو هزاران نقص دیگه نبود

عدالت کافی برقرار بودو....خیلی حرفا که حوصله گفتنشونو ندارم...

مردم همین خوزستان من...هنوز که هنوز تو استانی  که ازجونشون گذشتن که سپر دشمن شدن ،جنگیدن ...هنووووز شهرامون پراز کمبوده .وآثار جنگ هست‌‌ زندگی میکنن... استانایی که نفت وگازش مهمه ولی مردمش نه!

ویرانه ویران...

 

درجمهوری اسلامی ازادیم هر عقیده ای داشته باشم!!!مطمئنید؟

اره تا بوده مثلاً آزادی عقیده بوده!!!! هرکیم حرف زد ازاشکالاتش گفت مثل الان من یه سری ادم پیدا شدن متهم کردن به ملحد بی دین بودن!

ولی فقیه رو میکنید...

هرآدمی که تعصب الکی چشمشو نگرفته باشه متوجه حرفا من میشه

همونطور که گلشید متوجه شد

ولی بعضیا تعصباتشون باعث میشه مته به خشاش بذارن ،خلط مبحث کنن که بگن آره نظام جمهوری اسلامی همه چی خوووبه همه چی گل وبلبله...

هرکیم میگه بده فلان وبهمانه...

انقدر حرفام  واضح بود که هرکی جا شما بود واین حرفاروزده بودو متهمم میکرد به بی دینی وبی اعتقادی پاسخی دریافت نمیکرد!

 

یاحق

 

 

@یک مسلمان

مردم ما همیشه دوست دارن اونجایی که به نفعشون نیست قانون رو نادیده بگیرن

 

---

تراریوم

درسته، البته همه هم اینطور نیستن

خوش اومدید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

یک جرعه لبخند

دارد همه چیز آنکه تو را داشته باشد

دلم آنگاه خوش گردد که تو دلدار من باشی

مرا جان آن زمان باشد که تو جانان من باشی

به غم زان شاد می‌گردم که تو غم‌خوار من گردی

از آن با درد می‌سازم که تو درمان من باشی

"عراقی"

Designed By Erfan Powered by Bayan