این قسمت،عاشقانه...

چند وقت پیش یکی از دوستام(دوست آنچنانی که نه،در حد یه هم دانشکده ای و هم خوابگاهی شاید یکم بیشتر) که پارسال فارغ التحصیل شده بود اومده بود خوابگاه تا بچه ها رو ببینه و حالی ازشون بپرسه.

این دوست عزیزم دقیقا پارسال همین موقعها بود که ازدواج کرد،قضیه ازدواجش هم اینطور بود که ایشون و همسرش هر دو توی یکی از تشکل های دانشجویی فعالیت داشتن و هر دوتاشون دبیر تشکل تو دانشکده های خودشون بودن و خلاصه به هم علاقمند شده بودن.هر دوتاشون هم از این مذهیبای خوش اخلاق و مهربون و زحمت کش بودن و من خودم دو بار با اون تشکل اردو رفتم و واقعا زحمات و اخلاقای خوبشونو از نزدیک دیدم(البته با دخترخانم که بیش از این در ارتباط بودم)

اما چیزی که برام قشنگ بود این بود که تا حدود ۶_۷ماه پدر دخترخانم با ازدواجشون مخالف بود،حالا به دلایل مختلفی از جمله فاصله شهراشون و اینکه آقا پسر هنوز دانشجو بودن و غیره.ولی بالاخره قبل عید پارسال با هم نامزد کردن و طی ۳_۴ماه هم رفتن سر خونه و زندگیشون.

چون پارسال این دوستم درگیر درسا و البته کارای ازدواجش بود زیاد نمیدیمش و از بقیه ی بچه ها درموردش میشنیدم.

ولی دقیقا یادمه که پارسال با چندتا از بچه ها تو نمازخونه دانشکده بودیم که اونم اومد اونجا و دیگه ما هم گیرش آوردیم و شروع کردیم حرف زدن:)))

گفت که قراره حدودا یه ماه دیگه ازدواج کنن و ما هممون تعجب کردیم و خب اولش فکر کردیم که لابد خیلی پولدارن و همه چیو به سرعت جور میکنن ولی گفت که جهیزیه رو کاملا ساده تهیه کردن و فقط ملزومات روگرفتن(بدون تخت،بدون مبل و یه سری چیزای دیگه).

یکی از دوستام ازش پرسید که دوتا عروسی میگیرید دیگه هرکدوم تو شهر خودتون؟

گفت نه دلیلی نداره،یه جشن ساده واسه هر دو طرف.

خونه رو هم فعلا داریم میگردیم تا یه جای مناسب نقلی پیدا کنیم رهن کنیم.

بعدش هم یه فیلم کوتاهی که تو ماشین از خودشون ،روز عقد گرفته بود رو نشونمون داد که بهم دیگه قول دادن زندگیشونو با هم بسازن و یه زندگی علی وار و فاطمه وار داشته باشن و از این حرفا:)

بعد از اینکه رفت حرفای بچه ها عجیب بود برام،اونا میگفتن که اشتباه محضه کارش،بعدا پیشون میشه،مگه آدم چندبار ازدواج میکنه که همه چیو ساده بگیره.اصلا آدم تا وقتی جوونه شوق وسایل جدید و خونه خوشگلو داره...

دلم میخواست در جوابشون بگم که خب آدم مگه چقدر جوونه و چندبار میتونه ازدواج عاشقانه داشته باشه،چندبار فرصت ساختن زندگی با هم رو داره که حالا بخواد به خاطر مادیات از خودش دریغ کنه.ولی فقط سکوت کردم،شایدم اون موقع تحت تاثیر حرفای اونا قرار گرفته بودم،نمیدونم هر چی...

خلاصه اینکه انشالله همه ی جوونا خوشبخت بشن:))))

 

 

 

  • ** گُلشید **
اخیییییی...
این ازدواج های ساده رو که میبینم ، کیف میکنم...احساس میکنم عشق و علاقه ی بیشتری بین اینجور زوج ها هست(نمیدونم شاید احساسم اشتباه باشه)
انشاءالله خوشبخت بشن و همچنین روزی خودت ؛ )
منم همین حسو نسبت به این ازدواجا دارم:)
وااای فرشته واسه جشن فارغ التحصیلی که پارسال دانشگاه گرفته بود.یه سری عکس تو پیج دانشگاه گذاشته بودن.بعد یه عکس از این دوتا بود که تو عکس با لباس فارغ التحصیلی به هم عاشقانه نگاه میکردن😍انقدر قشنگ بود عکسش.

مرسی عزیزم همچنین:)
خداروشکر بالاخره یه نفرو دیدم اهل تجملات نباشه
راستیییی قالب نو مبارک ^^
خداروشکر:))
ممنون عزیزدلم😘
امممم
خوب ایشالا همه خوشبخت بشن :)
ولی راستم میگنااااا انصافا تا کی ادم میخواد عاشقی کنه؟! بالاخره وضعیت اقتصادی و خانواده خیلی تاثیر میزاره بعدنا

ادم با کلی ارزو و امید تو دوران جوونیش ، دوست داره بهشون برسه ولی ببینه نشد که برسه همیشه اون خواسته تو ذهنش میمونه...

نمیگم که پر از تجمل و تشریفات باشه چمیدونم جهیزیه انچنانی و مهریه زیاد ووو ولی دیگه انقدرام ساده نه! بعدا دلش خواست مگه میتونه باز عروس بشه؟!
از اون امممممم اولت فهمیدم چی میخوای بگی😂😂😂
ببین اینم درست نیست که آدم بدون آینده نگری وارد رابطه مشترک بشه.همسر این دوستم هم اینطور نبود که کار و حقوق نداشته باشه یا اینطور نبودن که عروسی نگیرن که یه وقت بعدها حسرتشو بخورن.حتما باید یه حداقل هایی برای شروع زندگی باشه.
ولی خب به علایق آدما و زاویه دیدشون به زندگی مشترک بستگی داره.یکی با جهیزیه آنچنانی و عروسی مجلل احساس خوشبختی میکنه،یکی هم براش مهم اینه که تو زندگی همراه خوب داشته باشه تا با هم پیشرفت کنن.
مثلا اینا میتونستن یکم بیشتر نامزد بمونن تا بتونن مثلا وسایل بیشتری تهیه کنن یا جشن مفصل تری بگیرن ولی خب اینطور ترجیح دادن.
و اینکه خب بستگی داره همراه آدم چجوری باشه،اگه کسی باشه که با هم بتونن به آرزوهاشون برسن و تو همه چی همدیگه رو کمک کنن چرا از هم بگذرن؟
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
خانوم گلشید
**** ******* صحیح است :/
آبروم رفت😅😅
اره خب اینم هس میشد یه سال نامزد بمونن دخترم کار کنه کنار پسر و لوازم بیشتری تهیه کنن.
ولی نمیدونم نظرم اینه که عشق و عاشقی بعد یه مدت از سر ادم میپره😢
حالا شایدم نپره 😁
منم خودم با این مورد موافق ترم ولی دیگه اونا اینجور خواستن دیگه.
اگه عاقلانه انتخاب بشه نمیپره،کم میشه ولی نمیپره.
تو مثبت بیندیش😂


مرسی خانوم غلطگیر اصلاح شد😂
من که ندیدم کسی اینطوری ساده بگیره البته دیداری وگرنه شنیدم !

آره خب خیلی کمه...
من خودمم اولین بار بود که میدیدم. در این حد ساده،خصوصا تو جهیزیه.
دیده بودم عروسی رو ساده بگیرن ولی اینکه جهیزیه تا این حد محدود باشه نه...
منم معتقدم به ازدواج ساده

فقط یه خونه تو شمال تهران داشته باشه ترجیحا ماله خودش 

یه ماشین حداقل سانتافه ای چیزی ..

یه حساب بانکی وویلای نقلی تو شمال هم باید باشه خب 


گلشید ازاین ساده ترم مگه دارییییییییم
:)))))))))))))
به نظرم زیادی دیگه ساده گرفتی:))
حداقل یه عروسی تو بهترین تالار شهر و مهریه به تعداد مناسب حداقل ۵۰۰ تا هم بده دیگه:))))
سلام.ازدواج های ساده باید خیلی بیشتر بشه. ما ازدواجمون از این هم ساده تر بود: عروسیمون توی حسینیه، ماشین عروس هم تزیین نشده بود.
سلام
موافقم،اونم تو شرایط فعلی
جدی؟؟چه جالب:)
انشالله که خوشبخت باشید همیشه
خیلی خوش اومدید
گلشید تو هم سعی کن خودتو این شکلی بندازی به یکی:))) 
تا دانشجویی یکی رو دستو پا کن واسه خودت وگرنه باد میکنی رو دست بابا ننت :))

دیگه از ما گفتن:)
والا ما با این روشا مشکلی نداریم:)
منتها دور و بر من آدمی که به دردم بخوره نیست:)
بعدم انداختن یعنییی چییی؟؟؟
باد میکنی رو دست ننه بابات یعنییی چییی؟؟
لنگه کفش دلت میخواد؟؟:)
دست شما درد نکنه نصیحتاتو نگه دار واسه خودت لازمت میشه:))))
سلام😘
اول قالب جدیدت مبارک😍
این قالبو دوس دارم😍چون باهاش خاطره دارم

دوم اینکه ازاین عشقا وازدواجا میبینم ذوق میکنم 😍منم با نظر تو موافقم
حیف داره اذان میگه منم به شدت گشنمه و خون به مغزم نمیرسه فکرم پیش زولبیا بامیست😂وگرنه یه تحلیل اساسی میرفتم
ولی به گفتن موافق بودن اکتفا میکنم
.ولی اینم بگم بعضی وقتا خود پسرا از اینجور ساده شروع کردن میترسن ازنه شنیدن از اینکه نتونن تکیه گاه باشن وپاپیش نمیذارن
واین خیلی بده😞
نباید آدم به جای طرف مقابل تصمیم بگیره😒
روشنترشو بخوام بگم من حاضرم باساده ترازاین شرایط ازدواج کنم فقط باکسی که دوسش دارم ولی...
گلی برم خواستگاریش؟😂
نه دیگه فک کنم روزه بهم فشار اورده باید برم افطار تا بیشتر چرت نگفتم😅

سلام
مرسی عزیزم این قالبم تو رو دوس داره:)
ای ای امان از این شکم😂😂
البته خب از یه طرفم حق دارن چون  تعداد کسانی که با شرایط ساده حاضر باشن شروع کنن واقعا کمن.
ولی خب منم موافقم که نباید جای طرف مقابل تصمیم گرفت.
بری خواستگاریش😂😂من هنوز پیداش نکردم و گرنه میرفتم خواستگاریش😂😂فکر کنم منم از سیری زیاد دارم هذیون میگم😂
انشالله که بهترین قسمتت بشه عزیزم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

یک جرعه لبخند

دارد همه چیز آنکه تو را داشته باشد

دلم آنگاه خوش گردد که تو دلدار من باشی

مرا جان آن زمان باشد که تو جانان من باشی

به غم زان شاد می‌گردم که تو غم‌خوار من گردی

از آن با درد می‌سازم که تو درمان من باشی

"عراقی"

Designed By Erfan Powered by Bayan